Dainius Kreivys rugsėjį žada planą, kaip žmonėms taupyti elektrą

Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad rugsėjį visuomenei bus pristatytas planas, kaip būtų galima taupyti elektrą.
Dainius Kreivys
Dainius Kreivys / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Be abejo, bus mokomi (taupyti elektrą). Per rugsėjį bus paruošta visa programa, kartu su Lietuvos energetikos agentūra pateiksime visą planą, kaip tą galima būtų daryti“, – LRT televizijai antradienį sakė ministras.

Pasak D.Kreivio, dabartiniai duomenys rodo, kad elektros energijos Lietuvoje neturėtų pritrūkti, tačiau ji bus „labai brangi“.

„Todėl turime dėti visas pastangas ir visi kartu ieškoti būdų, kaip ją taupyti, kad galėtume ne tik mažiau mokėti, bet kartu ir lengviau ištvertume tą visą energetinį karą, kurį Putinas užtaisė mums ir visai Europai“, – teigė jis, turėdamas omenyje Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną.

Anksčiau antradienį ministras pranešė, kad paskutinis – trečiasis – mažmeninės elektros rinkos liberalizavimo etapas bus atidėtas mažiausiai metams.

Visgi jis teigia, jog nepriklausomą tiekėją jau pasirinkę vartotojai už elektrą moka pigiau nei visuomeninio tiekėjo klientai.

Seimo opozicija siūlė atidėti paskutinį liberalizavimo etapą, kai nepriklausomą tiekėją turi pasirinkti mažiausiai elektros – iki 1000 kilovatvalandžių (kWh) per metus suvartojantys gyventojai – maždaug 400 tūkst. namų ūkių.

Seime svarstoma idėja siūlyti Vyriausybei iki 2025 metų pabaigos atidėti trečiąjį rinkos liberalizavimo etapą bei nustatyti kainos kompensavimo tvarką vartotojams, suvartojantiems iki 150 kWh elektros per mėnesį.

Trečiojo etapo vartotojai, daugiausia vyresnio amžiaus, nepriklausomą tiekėją pagal ligšiolinę tvarką turi pasirinkti iki gruodžio 18 dienos, o baigti rinkos liberalizavimą buvo numatyta iki 2023 metų sausio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis