Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Degalai Lietuvoje atpigo, bet ne tiek, kiek turėjo

Degalai Lietuvoje, smukus naftos kainai, nepigo taip, kaip kaimyninės valstybėse. Todėl vežėjai ir vartotojų teisių gynėjai kreipėsi į prekybininkus su prašymu paaiškinti, kodėl taip yra, o Konkurencijos taryba raginama atidžiau stebėti degalines, kurioms jau mestas kartelio šešėlis.
Degalų kainos
Degalų kainos / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Benzinas Dyzelinas

Degalai Lietuvoje nuo pandemijos pradžios pigo, bet ne tiek, kiek turėjo, todėl ant stambiųjų tinklų metamas galimo kartelio šešėlis.

Lietuvos degalinėse parduodamo benzino kaina, atmetus mokesčius, viršija ES vidurkį. Prekybininkai pardavinėja aukštesne kaina nei kitose ES šalyse, įvertinus ir šalyse taikomus mokesčius, sako ekspertai.

Mažmeninė degalų kaina
Mažmeninė degalų kaina

Pavyzdžiui, skaičiuojama, kad benzino ir dyzelino kainos Lietuvoje krito mažiausiai, lyginant su kaimyninėmis šalimis, nors mūsų šalis yra vienintelė tarp Baltijos valstybių, turinti naftos perdirbimo įmonę. Nepaisant to, benzinas pigo mažiausiai, lyginant su Lenkija ir Latvija.

Degalų kainos išsiskyrė Baltijos šalyse
Degalų kainos išsiskyrė Baltijos šalyse

Šių metų kovo-balandžio mėnesiais ženkliai nuvertėjus žaliavinei naftai, Lietuvoje parduodamas benzinas atpigo mažiau nei daugelyje ES narių: rikiuotėje Lietuva užima 5 vietą nuo galo. Tuo tarpu dyzelino kainos Lietuvoje atpigo daugiau, nei vidutiniškai ES.

Be to, Lietuva tarp penkių ES valstybių, kur naftos kainos mažėjimas degalų kainą paveikė mažiausiai. Pavyzdžiui, Latvijoje, atmetus mokesčius, benzino kaina svyruoja apie 34 centus už litrą, Lietuvoje – 54 centus. Kodėl taip yra, vežėjai sako negalintys paaiškinti.

Beje, suskystintų dujų kainoje taip pat pastebimos didesnės maržos nei anksčiau.

Degalai Lietuvoje dabar turėtų kainuoti pigiau, įsitikinęs Romas Austinskas, nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romas Austinskas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romas Austinskas

„Mes nematome sinchroninio kainos kritimo tendencijos“, – sakė jis, raginęs Konkurencijos tarybą labiau įsikišti į procesą.

Vartotojų organizacijų aljanso viceprezidentas Kęstutis Kupšys pastebėjo, kad Lietuvoje reikalinga didesnė mažmeninės degalų rinkos priežiūra, kad nebūtų piktnaudžiavimo.

Tai, kad degalų kaina Lietuvoje krito mažiausiai tarp kaimyninių valstybių, rodo, jog konkurencinė aplinka nėra tobula, sako jis.

Pasak Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko Simono Gentvilo, mažmenininkai turėtų paaiškinti, kodėl Lietuvoje, atmetus mokesčius, degalų kaina lieka viena aukštesnių ES, nors taip ir neturėtų būti.

Todėl spaudos konferenciją surengusios asociacijos nutarė kreiptis į Naftos produktais prekiaujančių įmonių asociaciją su prašymu paaiškinti, kodėl degalai nepigo taip, kai kaimyninėse šalyse. Taip pat ketinama kreiptis ir į Konkurencijos tarybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?