Du vėjo parko Baltijos jūroje konkurso dalyviai pradeda varžytuves

Lietuvos paskelbto pirmojo 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkurso dalyviai penktadienį pradeda varžytuves dėl teisės vystyti projektą.
Vėjo jėgainės
Vėjo jėgainės / 123RF.com nuotr.

Vystymo mokesčio pasiūlymus dalyviai nuo liepos 7 dienos 9 val. iki liepos 10 dienos 14 val. teiks Registrų centro svetainėje www.evarzytyne​s.lt.

Aukcioną laimės dalyvis, pateikęs finansiškai geriausią pasiūlymą ir sumokėjęs vystymo mokestį į valstybės biudžetą. Pradinis pasiūlymas turėtų būti ne mažesnis nei 5 mln. eurų – ne mažesne suma turėtų būti didinami ir vėliau teikiami pasiūlymai.

Pasak konkursą organizuojančios Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT), potencialus konkurso laimėtojas bus žinomas jau liepos 11 dieną, tačiau laimėtoju jis bus paskelbtas tik jei atitiks nacionalinio saugumo interesus – tai būtų tikrinama apie 60 dienų.

Planuojama, kad konkurso laimėtojas bus paskelbtas rugsėjo pradžioje.

Apie savo dalyvavimą konkurse anksčiau patvirtino valstybės valdoma „Ignitis grupė“ kartu su partnere – viena didžiausių pasaulyje tarptautinių jūros vėjo parkų vystytojų „Ocean Winds“.

Rinkoje spėjama, kad konkurse dalyvauja ir didžiausias Lenkijos naftos koncernas „Orlen“, neseniai Lietuvoje įsteigęs jūrinės vėjo energetikos bendrovės „Orlen Neptun“ padalinį. Jos atstovas BNS yra teigęs, kad tai susiję su „Orlen“ planais plėsti žaliąją gamybą, tačiau neatskleidė, ar koncernas ketina dalyvauti šiame aukcione.

Skelbta, kad Lietuva rengiasi Baltijos jūroje statyti du vėjo parkus, kurių kiekvieno galia būtų 700 MW. Antrąjį būsimo vėjo parko Baltijos jūroje aukcioną su galimybe pretenduoti į valstybės paramą ketinama skelbti šių metų rugsėjį, tačiau, BNS žiniomis, šie planai gali būti pakeisti, priklausomai nuo pirmojo, dabar vykstančio aukciono.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis