„Šįryt 8.30 išplaukė dujovežis „Arctic Voyager“. 6 ryto pradėjo atsišvartavimą, 8.30 išplaukė į jūrą. Jis buvo atplaukęs pirmadienį“, – sako uosto kapitonas Adomas Alekna. 289 metrų ilgio ir 48 metrų pločio „Arcit Voyager“ Klaipėdoje viešėjo jau ne vieną kartą.
Nuo 2014 metų, kai į Klaipėdą atplaukė „Independence“, uoste apsilankė 14 dujovežių. Vien šiemet jie įplaukė šešis kartus. Manoma, kad šie metai bus rekordiniai. Skaičiuojama, kad per metus uoste gali apsilankyti apie 20 dujovežių. Pirmą ketvirtį į Klaipėdos uostą suskystintų gamtinių dujų atgabenta 377 proc. daugiau nei per praėjusių metų tris mėnesius.
Vienas dujovežis į Klaipėdą atplukdo apie 140 tūkstančių kubinių metrų suskystintų dujų, tonomis šis skaičius siekia 60 tūkstančių. Atšildžius ir perpumpavus dujas į sistemą šis kiekis siekia 84 mln. kubinių metrų. Suskystintos gamtinės dujos – tai gamtinės dujos skystame pavidale. Kai jos yra atšaldomos iki -161,5 °C, kondensuojasi į skystį ir užima 600 kartų mažiau vietos nei dujiniame pavidale, o tai leidžia išspręsti dujų transportavimo dideliais atstumais problemą.
Anot Klaipėdos uosto Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriaus Artūro Drungilo, vienas laivas į Klaipėdą patiekia dujų už 35 mln. eurų.
„Dujovežio atplaukimą, išplaukimą, plaukimą reglamentuoja laivybos taisyklės. Dujovežių, kaip ir kitų laivų, kontrolę visų pirma vykdo locmanas, laivų eismo tarnyba ir navigacinė įranga, esanti laive.
Saugų laivo plaukimą užtikrina tai, kad ribojame laivų eismą, pranešdami, kad žinotų visi laivai, uosto naudotojai, laivai, stovintys uoste, smulkieji laiveliai, plaukiantys akvatorijoje. Dujovežį, tiek įplaukiant, tiek išplaukiant lydi keturi vilkikai, kad esant ekstremalioms situacijoms būtų šalia ir padėtų laivą suvaldyti“, – pasakojo uosto kapitonas A.Alekna.
Kapitonai ir jų padėjėjai dujovežių įvedimo į Klaipėdos uostą mokėsi išbandydami simuliatorių. Klaipėdos jūreivystės mokykloje esantis simuliatorius sukuria realias plaukimo sąlygas Klaipėdos uoste. Simuliatorių išbandė ir norvegų, kroatų jūrininkai, pripažinę, jog situacijos iš tiesų atitinka plaukimą tikrovėje.
Siekiant patogesnio ir dar saugesnio laivų įvedimo į Klaipėdos uostą ateityje planuojama perstatyti uosto vartus, pakreipiant kanalo kampą.