Iš Roterdamo ankstų antradienio rytą į Klaipėdos uostą atplaukusio laivo talpyklose atgabenama maždaug 100 tūkst. kubinių metrų suskystintų dujų. Į laivą-saugyklą specialiomis žarnomis jos bus perpumpuotos maždaug per porą parų. Tuomet krovinys bus atšaldomas iki 160 laipsnių šalčio temperatūros.
Bandomasis dujų krovinys į laivą-saugyklą „Independence“ specialiomis žarnomis dujos bus perpumpuotos maždaug per porą parų.
Atgabentu dujų kroviniu bus išbandyti Klaipėdos SGD terminalo įrenginiai. Deja, planuoto pagrindinio dujotiekio atgabentas dujų krovinys nepasieks. Darbų rangovai – Vokietijos bendrovė „PPS Pipeline Systems“ nesusidorojo su sunkiai įveikiamu Klaipėdos uosto gruntu ir požeminio vamzdžio iki šiol nenutiesė.
Kol ieškoma išeities, kaip nutiesti nuolatinį dujotiekį, vokiečiai strimgalviais palei marių dugną tiesia laikiną. Net ir „Independence“ sutiktuvių dieną šalia Kiaulės Nugaros salos zujo ekskavatoriai, kasantys tranšėją vamzdžiui įtvirtinti.
Antradienį į Klaipėdos uostą atplaukęs dujovežis „Golar Seal“ yra 280,60 m ilgio ir 43,40 m pločio. Tokie laivai į Klaipėdą turėtų užsukti šešis septynis kartus per metus. Taip dujas per SGD terminalą iš „Statoil“ įsipareigojusi pirkti gamtinių dujų tiekimo ir prekybos bendrovė „Litgas“ užtikrins minimalius terminalo pajėgumus – kasmet perpumpuoti 540 mln. kub. m dujų.
Iš viso SGD terminalas per metus pajėgus perpumpuoti iki 3 mlrd. kubinių metrų dujų. Kaip tik tiek Lietuva ir sunaudoja.
Ketverius metus statytas SGD terminalas po įvairių bandymų turėtų startuoti gruodžio pradžioje.