Dujų normavimas būtų „katastrofa“, įspėja Europos verslo konfederacija

Europos verslo konfederacija trečiadienį įspėjo, jog bet koks sprendimas riboti ekonominį aktyvumą siekiant mažinti rusiškų dujų vartojimą Europoje turės katastrofiškų padarinių.
Dujotiekis
Dujotiekis / „Scanpix“/AP nuotr.

„Priverstinis gamybos mažinimas turės katastrofiškų ekonominių padarinių, o verslui padarys dažnai neatitaisomą žalą“, – pareiškė „BusinessEurope“ generalinis direktorius Markusas Beyreris po to, kai Europos Komisija paviešino planą, pagal kurį bus siekiama 15 proc. sumažinti gamtinių dujų paklausą ateinančios žiemos mėnesiais.

„Tai turėtų būti svarstoma tik visiškai kraštutiniu atveju“, – pridūrė jis trumpame pranešime.

Konfederacija taip pat paragino pareigūnus apsiriboti tik „rinkos“ ir savanoriškais sprendimais.

Europos Komisija trečiadienį paragino Europos Sąjungos šalis 15 proc. sumažinti gamtinių dujų vartojimą ateinančios žiemos mėnesiais, kad būtų galima apsisaugoti nuo Rusijos „šantažo“ trikdant energijos išteklių tiekimą.

ES vykdomosios valdžios institucija savo pareiškime Bendrijos narių taip pat paprašė suteikti jai specialius įgaliojimus įvesti privalomus suvaržymus vartojimui, jeigu Rusija nutrauktų dujų tiekimą Europai.

„Rusija mus šantažuoja. Rusija naudojasi energija kaip ginklu, todėl bet kokiu atveju – ar rusiškų dujų tiekimas būti smarkiai sumažintas, ar visiškai nutrauktas – Europa turi būti pasiruošusi“, – žurnalistams sakė Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen

Visiškas importo nutraukimas arba smarkus dujų tiekimo sumažinimas Europos ekonomikai gali turėti katastrofišką poveikį – galbūt tektų uždaryti gamyklas, o namų ūkiai būtų priversti prisukti šildymą.

Praėjusiais metais 40 proc. visų ES suvartojamų dujų gauta iš Rusijos, todėl bet koks tolesnis tiekimo sutrikimas taip pat dar labiau padidintų kainas vartotojams ir gilios recesijos riziką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis