Ekspertas pataria, kam ir kada labiausiai verta įsigyti saulės parko dalį

Per pastaruosius dešimtmečius technologiškai ištobulėję saulės parkai šiandien daugeliui vartotojų jau pažįstami ar bent girdėti. Tiesa, kad šis tvarios energijos gamybos sprendimas gali optimizuoti vartotojų elektros sąskaitas ne tik saulėto sezono metu, bet ir užklupus žiemos šalčiams, susimąsto ne visi. Apie tai, kada ir kam labiausiai verta pagalvoti apie saulės parkus pasakoja „Elektrum Lietuva“ produktų vystymo vadovas Mantas Kavaliauskas, rašoma „Elektrum Lietuva“ pranešime spaudai.
Saulės elektrinė
Saulės elektrinė / Technopolis nuotr.

Kadaise laikyta alternatyva, dabar saulės energijos pramonė pagavusi pagreitį užima vis svarbesnį vaidmenį kelyje link aplinkai draugiškos pasaulio ekonomikos, energetinio saugumo ir tvarumo. Prognozuojama, kad pasaulinis saulės energijos parkas 2023 m. viršijęs 1,6 TW lygį, iki 2024 m. pabaigos pasieks 2 TW, o 2025 m. – 2,8 TW galią.

Aktualiausia – privačių namų gyventojams ir šeimoms daugiabučiuose

Pasak „Elektrum Lietuva“ atstovo Manto Kavaliausko, vienas didžiausių saulės parkų privalumų yra galimybė vasaros metu pagamintą energiją sukaupti ir panaudoti žiemą. Tai ypač aktualu Lietuvos klimatui, kur saulėtų dienų skaičius žiemą gerokai sumažėja.

Bendrovės nuotr./Mantas Kavaliauskas
Bendrovės nuotr./Mantas Kavaliauskas

„Saulės parkai aktualiausi daugiau elektros suvartojantiems šeimų ūkiams daugiabučiuose, o ypač tiems, kurie žiemos metu namus papildomai šildosi oro kondicionierių ar elektrinių šildytuvų pagalba. Daugiabučių gyventojai dažnai susiduria su erdvės ir infrastruktūros trūkumu, kuris neleidžia įsirengti saulės elektrinės ant savo stogo, tad saulės parkai tampa puikia alternatyva“, – sako M.Kavaliauskas.

Eksperto teigimu įsigyti dalį saulės parko verta ir privačių namų gyventojams, kurie pasitelkia elektros energiją namų šildymui žiemą, bet neturi sąlygų nuosavai saulės elektrinei įsirengti. Tokiems vartotojams šaltuoju metų laiku šildant namus elektros sąskaitos išauga kelis kartus, tad vasarą elektros prikaupęs saulės parkas gali tapti tikru išsigelbėjimu.

Valstybės parama padengia trečdalį investicijų

Įsigijus dalį saulės parko ir suvartojant įsigytą elektros kiekį, investicija paprastai atsiperka per 5 metus, žinoma, svarbu žinoti ir apie valstybės vis dar siūlomas lengvatas. Valstybės parama saulės parko atsiperkamumą paspartina, jis gali sutrumpėti iki 2-3 metų.

„Skaičiuodami ar verta įsigyti saulės elektrinės dalį vartotojai turi nepamiršti apie galimybę gauti valstybės teikiamą paramą. Skiriama parama leidžia susigrąžinti maždaug trečdalį elektrinės įrengimo kainos ir reikšmingai sumažina pradinę investicijų naštą, o tai ypač aktualu tiems, kurie nori ir sutaupyti, ir prisidėti prie tvarios energetikos, tačiau turi ribotą biudžetą,“ – pabrėžia M.Kavaliauskas.

„Elektrum Lietuva“ atstovas primena, kad jei įsigyta saulės parko dalis vasarą pagamina didesnį kiekį kW, nei tuo metu spėja išnaudoti vartotojas, ši sugeneruota energija kaupiasi rezerve ir gali būti panaudota žiemos metu, kai elektros suvartojimas paprastai padidėja.

M.Kavaliausko teigimu, svarbiausias saulės parkų suteikiamas privalumas – galimybė kiekvienam gyventojui tapti savarankiškesniu energetikos srityje, nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos ar infrastruktūros.

Pasirinkimas naudotis saulės parkų teikiama energija ne tik padeda sutaupyti pinigų, bet ir turi teigiamą poveikį aplinkai. Saulės energija yra viena iš švariausių ir tvariausių energijos rūšių, tad naudojant saulės parkuose generuojamą energiją, sumažinamas iškastinio kuro naudojimas ir anglies dvideginio išmetimas į atmosferą, o tai prisideda ir prie klimato kaitos mažinimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis