Elektra daugumai vartotojų gali brangti iki 4,7 proc.

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį pranešė patvirtinusi 4,5-4,7 proc. didesnes visuomeninės elektros kainos viršutines ribas. Tai lems ir galutinį tarifą daugumai buitinių elektros vartotojų.
Elektros kaina
Elektros kaina / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Žemos įtampos tinklams nustatyta 11,393 cento už kilovatvalandę (be PVM) kainos riba – 4,51 proc. didesnė nei nustatyta antrajam šių metų pusmečiui (10,901 cento), o vidutinės įtampos tinklams – 8,406 cento riba – 4,73 proc. didesnė (8,026 cento).

„Šį pokytį iš esmės lėmė dedamųjų – skirstymo paslaugos ir visuomeninio tiekimo paslaugos kainų viršutinių ribų bei visuomeninio tiekimo elektros energijos įsigijimo kainos – padidėjimas“, – teigiama VERT pranešime.

Taryba pažymi, kad auga prognozuojama elektros rinkos kaina, mažėja planuojamas paskirstyti ir patiekti elektros kiekis. Taip pat naujai nustatyta papildoma dedamoji prie skirstymo kainos.

Visuomeninė tiekėja „Ignitis“ vėliau turėtų išdiferencijuoti elektros tarifus buitiniams vartotojams, kuriuos tuomet vertins taryba.

Šie tarifai nuo kitų metų galios vartotojams, nepatenkantiems į pirmąjį tiekimo rinkos liberalizavimo etapą ir nepasirinkusiems nepriklausomo elektros tiekėjo.

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas prieš beveik dvi savaites vertindamas turimus duomenis prognozavo, kad elektra vartotojams brangti neturėtų, o gal net šiek tiek ir atpigs.

Metų viduryje kainų ribos buvo peržiūrėtos ir sumažintos. Atitinkamai, nuo šių metų liepos elektra buitiniams vartotojams atpigo vidutiniškai 8 proc.

Palyginti su galiojusiomis nuo 2020 metų sausio 1 dienos kainų ribomis, penktadienį patvirtintos kainų ribos kitiems metams mažėja žemos įtampos tinkluose 3,7 proc., o vidutinės įtampos tinkluose – 6,1 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis