Elektros rinkos barometras: per savaitę elektra Lietuvoje brango 14 proc.

Kurį laiką mažėjusios elektros kainos Baltijos šalyse praėjusią savaitę ėmė kilti. Lietuvoje ir Latvijoje elektra brango po 14 proc. ir abiejose šalyse kainavo po 160,86 Eur/MWh, Estijoje elektros kaina augo 15 proc. iki 160,60 Eur/MWh, rašoma „Elektrum Lietuva“ pranešime spaudai.
Elektros kainos
Elektros kainos / 123RF.com nuotr.

Tuo tarpu „Nord Pool“ biržos kaina praėjusią savaitę, palyginti su ankstesne, mažėjo 28 proc. iki 52,29 Eur/MWh.

„Praėjusią savaitę „Nord Pool“ biržos kainos mažėjimą lėmė 11 proc. išaugusi vėjo energijos gamyba Šiaurės šalyse bei sumažėjusios kuro kainos. Tuo tarpu elektros kainų augimą Baltijos šalyse daugiausia lėmė per savaitę 31 proc. sumažėjusi vėjo energijos gamyba regione“,– sako energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ Verslo klientų skyriaus vadovas Artūras Zatulinas.

Elektros vartojimas „Nord Pool“ regione augo ir siekė 7 412 GWh, gamyba taip pat augo iki 8 044 GWh.

Lietuvoje ir vartojimas, ir gamyba mažėjo

Baltijos šalyse elektros vartojimas per savaitę krito 3 proc. ir siekė 486 GWh. Lietuvoje vartojimas krito 5 proc. iki 205 GWh. Latvijoje ir Estijoje per savaitę suvartota po 1 proc. mažiau elektros, atitinkamai 124 GWh ir 157 GWh.

Elektros energijos bendros gamybos apimtys Baltijos šalyse praėjusią savaitę mažėjo 9 proc. ir sudarė 235 GWh. Lietuvoje elektros energijos pagaminta 11 proc. mažiau nei ankstesnę savaitę – 61 GWh, Latvijoje gamyba mažėjo 11 proc. iki 46 GWh, o Estijoje – 6 proc. iki 128 GWh.

Per savaitę visos trys Baltijos šalys kartu pagamino 48 proc. joms reikalingos elektros energijos. Lietuvoje pagaminta 30 proc., Latvijoje – 38 proc., Estijoje – 81 proc. šaliai reikalingos elektros energijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis