Elektros rinkos barometras: per savaitę elektros kaina Lietuvoje sumažėjo 25 proc.

Praėjusią savaitę elektros kainos Baltijos šalyse toliau pastebimai mažėjo. Lietuvoje ir Latvijoje kaina krito po 25 proc. ir abiejose šalyse siekė 141,04 Eur/MWh. Estijoje elektros kaina mažėjo 19 proc. iki 139,24 Eur/MWh, rašoma „Elektrum“ pranešime spaudai.
Elektros kainos
Elektros kainos / 123RF.com nuotr.

„Nord Pool“ biržos kaina praėjusią savaitę, palyginti su ankstesne, mažėjo 15 proc. iki 72,31 Eur/MWh.

„Praėjusią savaitę elektros kainų mažėjimą daugiausia lėmė sumažėjusios kuro – gamtinių dujų ir anglies – kainos bei 16 proc. išaugusi vėjo energijos gamyba. Elektros kainoms Baltijos šalyse įtakos turėjo ir 55 proc. didesni energijos srautai iš Švedijos SE4 prekybos zonos, palyginti su ankstesnės savaitės duomenimis“, – sako energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ Verslo klientų skyriaus vadovas Artūras Zatulinas.

Elektros vartojimas „Nord Pool“ regione nežymiai augo ir siekė 7 381 GWh, o gamyba ūgtelėjo iki 7 631 GWh.

Lietuvoje vartojimas augo, bet gamyba krito

Baltijos šalyse elektros vartojimas per savaitę vėl augo 1 proc. ir siekė 499 GWh. Lietuvoje vartojimas augo 1 proc. iki215 GWh. Latvijoje elektros vartojimas per savaitę išliko stabilus ir siekė 125 GWh, Estijoje didėjo 3 proc. iki 159 GWh.

Elektros energijos bendros gamybos apimtys Baltijos šalyse praėjusią savaitę mažėjo ir sudarė 258 GWh. Lietuvoje elektros energijos pagaminta 20 proc. mažiau nei ankstesnę savaitę – 68 GWh, Latvijoje gamyba augo 28 proc. iki 54 GWh, o Estijoje, kaip ir Lietuvoje, elektros gamyba mažėjo, kaip ir ankstesnę savaitę, 4 proc. iki 136 GWh.

Per savaitę visos trys Baltijos šalys kartu pagamino 52 proc. joms reikalingos elektros energijos. Lietuvoje pagaminta 32 proc., Latvijoje – 43 proc., Estijoje – 85 proc. šaliai reikalingos elektros energijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis