Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Elektrum“ klientas buvo siuntinėjamas nuo tiekėjo prie tiekėjo: atvejis retas, tačiau pasitaiko

Nepriklausomą tiekėją vasarą pasirinkęs vilnietis Edgaras atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje: vyrui net du mėnesius teko įrodinėti, kad nuo liepos tapo „Elektrum“ klientu. Per šį laikotarpį jis ne tik sulaukė įspėjimų apie susikaupusią skolą buvusiam tiekėjui – „Ignitis“, bet ir buvo patekęs į garantinį tiekimą. Įmonės pripažino, kad įsivėlė klaida.
„Elektrum“
„Elektrum“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Negalėjo deklaruoti duomenų

Į 15min kreipėsi Edgaras, kuris tvirtino pakliuvęs į absurdišką situaciją.

Šių metų birželio mėnesį jis pasirinko savo nepriklausomą elektros tiekėją – per „Elektrum“ savitarną pasirašė nuo liepos 1 d. turėjusią įsigalioti sutartį su „Elektrum“.

Kitą dieną po sutarties pasirašymo vyras paskambino „Elektrum“ ir „Ignitis“, norėdamas pasiteirauti, ar jam dar reikia atlikti kokius nors veiksmus, kad jis taptų „Elektrum“ klientu.

„Elektrum“ ir „Ignitis“ atstovai patikino, kad sutartis nutrūks automatiškai su senu el. tiekėju ir jis bus prijungtas prie „Elektrum“ klientų gretų. Šiuos teiginius sustiprino ir internete rasta informacija.

Liepos 1 d. Edgaras sulaukė laiško, sveikinančio tapus „Elektrum“ klientu. Tačiau mėnesio gale deklaruoti skaitiklio rodmenų savitarnoje jam nepavyko. Be to, vyras pradėjo gauti priminimus iš „Ignitis“, kad turi deklaruoti rodmenis.

„Iškart susisiekiau su „Ignitis“ ir man pasakė, kad įmonė negavo jokių žinių iš „Elektrum“, kad turėjo nutrūkti sutartis su „Ignitis“, – pasakoja Edgaras.

Susisiekęs su „Elektrum“, jis teigia išsiaiškinęs, kad įsivėlė klaida – jo adresui buvo priskirtas kitas klientas. Įmonė žadėjo išsiaiškinti, kas nutiko.

„Deja, niekas nevyko, niekas nesusisiekė, bet pranešimai iš „Ignitis“ vis ėjo. Aiškinausi su „Ignitis“, kad aš ne jų klientas, o „Elektrum“ nieko man negalėjo padėti. „Elektrum“ taip pat vis prašė palaukto, žadėjo, kad tikrai per 5–8d.d. kažkas susisieks“, – tęsė Edgaras.

Kadangi jis nedeklaravo „Ignitis“ elektros suvartojimo, o „Elektrum“ to padaryti negalėjo, „Ignitis“ atsiuntė sąskaitą pagal vidutinį elektros suvartojimą.

„Iškart susisiekiau su „Ignitis“ ir aiškinau, kokia padėtis ir kad ne jiems turiu mokėti. „Elektrum“ taip pat pranešiau apie problemas. Tada jau paaiškėjo, kad „Elektrum“ mano, jog kaltas ESO, nes sudarant sutartį automatiniu būdu turėjo pasiekti informacija, kad aš pakeičiau el. tiekėją, o tas neįvyko. Žadėjo sutvarkyti“, – toliau pasakojo Edgaras.

Vyras toliau skambino visiems iš eilės – „Elektrum“, „Igničiui“, ESO, tačiau situacija nesikeitė.

„Nuolatos skambindavau dėl to, kad vis gaudavau pranešimus iš „Ignitis“, to neturėjo būti, neturėjo man būti priskirtų sąskaitų iš „Ignitis“ ir neturėjau jų mokėti, taip pat vis gaudavau pranešimus, kad reikia deklaruoti rodmenis“, – pasakojo vyras.

Vėliau, rugpjūčio 26 d., „Ignitis“ pats nutraukė su Edgaru sutartį, tačiau iškilo kita problema – jis pateko į garantinį tiekimą.

„Vėl skambinau, kad aiškintųsi, kur problema, kodėl taip įvyko, nors gavau visus patvirtinimo laiškus, kad aš „Elektrum“ klientas, klausiau jų, kodėl dabar esu garantiniame tiekime. „Elektrum“ sakė, kad aš esu klientas, tiesiog ESO neprijungia manęs“, – rankomis skėsčiojo Edgaras.

Jam paskambinus į ESO, vyras buvo siunčiamas kalbėtis su „Ignitis“, susisiekus su „Ignitis, siųsdavo kreiptis į „Elektrum“, savo elektros tiekėją.

„Porą kartų „Elektrum“ buvo paskambinę patys, vis žadėjo, kad tikrai viskas bus išspręsta, pripažino savo kaltę. Rugsėjo mėnesį jau gavau iš ESO sąskaitą, nes patekau į garantinį tiekimą, elektros kaina – 82 centai už kilovatvalandę... Sąskaita kelis kartus didesnė, nei turėjo būti“, – skaičiuoja Edgaras.

Jis tvirtina pakliuvęs į situaciją be išeities – niekas niekuo negali jam padėti. Nors ESO sakė, kad sąskaitų „Ignitis“ įmonei apmokėti nereikia, pastarasis tiekėjas jau siunčia perspėjimus, kad skolos už neapmokėtas sąskaitas bus išieškotos.

Pasirinkti kito tiekėjo vyras teigia nenorintis, nes pasirašė sutartį palankiomis sąlygomis su „Elektrum“ iki 2025 metų. Tiesa, vyras pajuto, kad ir pati bendrovė nelabai pageidauja susigrąžinti pamestą klientą.

„Tuos 2 kartus, kai patys „Elektrum“ buvo paskambinę, keistai kalbėjo, klausė, ar dar aktuali ta sutartis, taip atrodo, kad jie net nenori, kad būčiau jų klientu, todėl viską vilkina... Suprantu, kad šiuo metu pagal rinkos sąlygas jiems gal manęs kaip kliento neapsimoka turėti, bet yra gi sutartis, turi teikti paslaugas pagal sąlygas. Kas savaitę tenka po kelias valandas praleisti prie šio klausimo, nes ESO / „Ignitis“ / „Elektrum“ vien prisiskambinti užtrunka bent 30 minučių“, – dėstė Edgaras, nebežinantis, ko imtis toliau.

„Elektrum“: objektą mums turi priskirti ESO

O „Elektrum“ komunikacijos projektų vadovė Jūratė Rupšienė pripažino, kad šis atvejis jai žinomas. Ji tikino, kad su vyru palaikomas ryšys ir informuojama apie tai, kas vyksta.

„Apmaudu, kad žmonėms tenka atsidurti tokiose painiose situacijose – jos nėra dažnos, tačiau pasitaiko. Šiuo konkrečiu atveju mes negalėjome visko greitai išspręsti, nes čia susijusios kelios šalys (ESO, „Ignitis“, „Elektrum“). Reziumuojant, po ilgų susirašinėjimų tarp „Elektrum“, „Ignitis“ ir ESO bei sprendimo paieškų šiuo metu kliento sutartis su „Ignitis“ jau yra nutraukta nuo 2022-08-26. Mes iš savo pusės kreipėmės į ESO, kad priskirtų mums šį objektą nuo 2022-09-01. Kai ESO priskirs objektą, klientui liks galioti tos pačios sutarties sąlygos ir kainos, kaip ir 2022-06-26 pasirašytoje sutartyje su „Elektrum“, – žadėjo J.Rupšienė.

Įvykių chronologija pagal „Elektrum“:

  • 2022 metų birželio 26 dieną klientas „Elektrum“ savitarnos svetainėje sudarė elektros tiekimo sutartį nuo 2022-07-01;
  • Rugpjūčio mėn. pabaigoje klientas kreipėsi į „Elektrum“ pasitikslinti dėl sutarties ir, išanalizavus situaciją, paaiškėjo, kad jo objektas nėra jiems prijungtas nuo 2022-07-01. „Elektrum“ kreipėsi į ESO dėl objekto prijungimo nuo 2022-07-01, tačiau ESO rašto nepatvirtino nurodydami priežastį, kad šiam objektui nuo 2022-07-01 yra priskirtas kitas tiekėjas („Ignitis“) ir ESO negali jiems prijungti objekto, kol „Ignitis“ neatšaukė prijungimo nuo 2022-07-01;
  • Gautą atsakymą „Elektrum“ perdavė klientui, klientas tvirtino, kad sutarties su „Ignitis“ nepasirašinėjo ir prašė dar kartą kreiptis į ESO. „Elektrum“ iš savo pusės dar kartą kreipėsi į ESO dėl objekto prijungimo nuo 2022-07-01. ESO vėl atmetė jų prašymą nurodydami priežastį, kad klientas yra garantiniame tiekime nuo 2022.08.26. „Ignitis“ neatšaukė kliento sutarties nuo 2022-07-01, todėl priskirti kliento „Elektrum“ nuo 2022-07-01 negali, nes „Ignitis“ turi pateikti atšaukimą nuo 2022-07-01.

„Jei klientas, kaip jis pats teigia, neturėjo sutarties su „Ignitis“, pastaroji neturėjo pagrindo jam išrašyti sąskaitų ir tuo labiau perduoti skolų išieškojimui. Todėl rekomendavome klientui kreiptis į „Ignitis“ ir išsiaiškinti, kokiu pagrindu jam išrašomos sąskaitos, skaičiuojami delspinigiai ir perduota ikiteisminiam išieškojimui“, – patarė J.Rupšienė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Elektrum“
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Elektrum“

„Ignitis“: sutartį nutraukėme

„Ignitis grupės“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė 15min paaiškino, kad delspinigiai nėra pritaikyti, o sąskaitoje yra paskaičiuotos netesybos, nes klientas sutartį su įmone sudarė nuo liepos 1 dienos su 12 mėnesių fiksuota kaina su nuolaida.

Jos aiškinimu, kadangi neišbuvo viso laiko, jam buvo pritaikytas netesybų mokestis. Taip pat klientas nebuvo apmokėjęs liepos mėnesio sąskaitos, todėl jam buvo išsiųstas raginimas tai atlikti. Spalio 4 d. klientas atsiskaitė, šiuo metu jis skolų nebeturi.

Pasak L.Beganskienės, klientui sudarius sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju, anksčiau turėta sutartis su kitu elektros energijos tiekėju nutrūksta automatiškai.

„Kad tai įvyktų, kliento pasirinktas nepriklausomas tiekėjas turi prisiskirti klientą sau, tai tiekėjas turi padaryti laiku suadministruodamas kliento sutartį“, – teigė ji.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Ignitis“
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Ignitis“

Kol pasirinktas nepriklausomas tiekėjas nesuadministruoja naujo kliento sutarties, pasak L.Beganskienės, klientas lieka buvusio tiekėjo klientu, nebent kreipiasi į esamą tiekėją ir nurodo, kad nori nutraukti sutartį. Ką šiuo atveju klientas padarė rugpjūčio 8 d. – kreipėsi į „Ignitis“ ir bendrovė rugpjūčio 25 d. nutraukė sutartį su juo.

„Panašu, kad su kitu nepriklausomu tiekėju sutarties žmogus nebuvo sudaręs, tai tokiu atveju pateko į garantinį tiekimą“, – spėjo ji.

Klientą priskyrė

15min kreipėsi komentaro ir į ESO. Pastarosios atsiųstame atsakyme teigiama, kad „Elektrum Lietuva“ praėjusią savaitę kreipėsi į ESO dėl sutarties su klientu sudarymo nuo rugsėjo 1 d. ESO jau priskyrė šį klientą „Elektrum Lietuva“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito