Pagal preliminarų susitarimą, nuo 2025 metų į šiuo metu naudojamą žibalą bus maišomi mažiausiai 2 proc. tvaraus aviacinio kuro – sintetinio kuro, biokuro arba iš perdirbtų išmetamųjų dujų ir plastiko gauto kuro, – o iki 2050 metų ši dalis palaipsniui didės iki 70 procentų.
Susitarimas yra dalis Europos Sąjungos perėjimo prie nulinių anglies dioksido emisijų ir pasiektas po plataus masto reformos bloko anglies dioksido rinkoje, kuri išplėsta įtraukiant jūrų ir oro transportą.
Europos Komisijos skaičiavimais, siekis padidinti tvaraus aviacinio kuro kiekį iki 2050 metų sumažins orlaivių išmetamo anglies dvideginio kiekį dviem trečdaliais.
„Šis susitarimas suteikia tikrumo tvaraus aviacinio kuro pramonei ir oro linijų bendrovėms“, – pažymėjo aviacijos pramonės grupės „Airlines for Europe“ vadovas Laurentas Donceelis.
Visgi jis pridūrė, kad Briuselis turi remti perėjimą prie tvaraus aviacinio kuro taip pat, kaip jis remia saulės baterijų ir vėjo turbinų diegimą.
Aviacijos sektoriaus išmetamųjų teršalų kiekis Europoje 2013–2019 metais didėjo maždaug 5 proc. per metus, o po to sumažėjo tik dėl kelionių apribojimų koronaviruso pandemijos metu.
Apribojimai šiuo metu iš esmės panaikinti, o aviacijos eismas atsigauna.
Europos Parlamentas ir Europos Vadovų Taryba dar turi oficialiai patvirtinti priemonę prieš paskelbiant ją kaip naują ES teisės aktą.