Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ESO: garantinio tiekimo paslaugą gaunančių gyventojų nuolatos mažėja

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) duomenimis garantinio tiekimo paslaugą gaunančių gyventojų skaičius mažėja. Sutartis su nepriklausomais elektros tiekėjais sudarė daugiau nei devyni iš dešimties vartotojų, kurie patenka į pasibaigusius elektros rinkos liberalizacijos projekto etapus, rašoma ESO pranešime spaudai.
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dispečerinė Kaune
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dispečerinė Kaune / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Nepriklausomo tiekėjo paslaugomis šiandien naudojasi absoliuti dauguma vartotojų, kurie pateko į pirmąjį ir antrąjį elektros rinkos liberalizacijos etapus. Iš apie 836 tūkst. namų ūkių, sprendimą priėmė daugiau nei 790 tūkst. vartotojų arba net 94,5 proc. Tuo tarpu likusieji gauna garantinio tiekimo paslaugą.

Garantinis tiekimas – elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, teikiama vartotojams, kurie nustatytu laiku nepasirinko nepriklausomo elektros energijos tiekėjo. Tačiau šie gyventojai taip pat aktyviai renkasi nepriklausomus tiekėjus, todėl jų skaičius nuolatos mažėja.

ESO nuotr./Garantinio tiekimo paslaugą gaunančių klientų skaičius
ESO nuotr./Garantinio tiekimo paslaugą gaunančių klientų skaičius

2022 m. spalio mėn. pradžioje garantinį tiekimą gavo 69,2 tūkst. klientų, lapkričio mėn. – 59 tūkst., gruodžio mėn. – 55,2 tūkst. vartotojų. Šių metų sausio mėnesį ESO garantinį energijos tiekimą užtikrino 48 tūkst., o nuo vasario 1 d. – 46,3 tūkst. vartotojų.

„Garantinio elektros energijos tiekimo paslaugą galima prilyginti draudimui, kuris apsaugo vartotoją, kad šis neliktų be elektros energijos, tačiau kartu neatleidžia jo nuo pareigos pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją“, – pabrėžia ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas.

Garantinio tiekimo elektros kainos dedamoji dalis kiekvieną mėnesį keičiasi, nes yra nustatoma pagal praėjusio mėnesio elektros biržos kainą, susiformavusią Lietuvos kainų zonoje ir prie jos pridėtą įstatyme numatytą 15 proc. antkainį.

ESO atstovas atkreipia dėmesį, kad garantinio tiekimo kaina 2022 m. buvo didesnė palyginus su nepriklausomų tiekėjų siūlomais su biržos kainos vidurkiu susietais planais.

„Gyventojai, kurie galbūt yra nelinkę pasirašyti ilgamečių įsipareigojimų, šiuo metu itin aktyviai renkasi alternatyvą – kintamo tarifo planus, kurie yra susieti su elektros kaina, kuri susiformuoja elektros biržoje Lietuvos kainų zonoje“, – sako P.Kalmantas.

Kintamo tarifo kaina kiekvieną mėnesį keičiasi priklausomai nuo vidutinės elektros energijos kainos biržoje. Pasak P. Kalmanto, toks pasirinkimas leidžia išnaudoti kintamos kainos svyravimų pranašumus, tačiau renkantis tokį planą nėra taikomas garantinio tiekimo 15 proc. antkainis, o tik mažesnė tiekėjo marža.

Nors toks tarifo planas dažnai rekomenduojamas klientams, kurie turi išmaniuosius skaitiklius, tokią paslaugą gali rinktis ir išmaniųjų skaitiklių neturintys vartotojai.

„ESO aktyviai vykdant naujos kartos išmaniųjų apskaitos prietaisų diegimą visoje Lietuvoje, juos gavę gyventojai, norintys pasinaudoti biržos planais, tai galės daryti dar efektyviau“, – sako bendrovės atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?