Nepriklausomo elektros tiekėjo dar nėra pasirinkę apie pusė II elektros liberalizavimo etape dalyvaujančių vartotojų, antradienį sakė ESO Paslaugų tarnybos vadovas Renaldas Radvila.
Elektros tiekėją liko pasirinkti 357 tūkst. klientų – apie 52 proc. visų II etape dalyvaujančių vartotojų.
To nespėję padaryti vartotojai nuo liepos 1 d. šešiems mėnesiams pateks į garantinį tiekimą, tačiau ESO atstovai nesiryžta prognozuoti, kiek tiksliai tokių vartotojų bus.
Iki šiol rekordinę dieną fiksuota apie 7 tūkst. klientų, tačiau norint pasiekti visą II etapo vartotojų apimtį, kiekvieną savaitės dieną, įskaitant ir savaitgalius, tiekėją turėtų pasirinkti po 12–13 tūkst. vartotojų. Prognozuojama, kad didžiausi srautai bus paskutinę savaitę – ESO sistemos antplūdį turėtų atlaikyti, tačiau vartotojams gauti konsultaciją jau bus keblu, teigė R.Radvila.
Šiandien 1 proc., t. y. apie 1 tūkst., I etapo vartotojų yra garantiniame tiekime. Pasibaigus pirmajam liberalizacijos etapui, tokių tiekėjų buvo 14 tūkst., jų skaičius palaipsniui mažėjo.
„Niekas iš tikrųjų nežino, kokia bus elektros energijos kaina šį ar kitą mėnesį“, – argumentavo specialistas ir ragino rinktis tiekėją, kad nebūtų liekama prie garantinio tiekimo. „Bet kurio tiekėjo biržos planas yra patrauklesnis nei garantinio tiekimo, prie kurio biržoje įsigyjamos elektros kainos pridedami 25 proc.“, – teigė R.Radvila.
Mitai: laidų keisti nereikės, „Ignitis“ prioriteto negaus
„ESO“ atstovas teigė, kad bendrovė sulaukia įvairiausių klausimų dėl elektros rinkos liberalizacijos, pavyzdžiui, ar pasirinkus nepriklausomą elektros energijos tiekėją namuose reikės keisti laidus.
Jis palygino elektros tiekimą su logistika. „Laidas yra kelias, o elektra yra prekė, kuri transportu keliauja iki jūsų namų“, – sakė R.Radvila.
Klientai kartais taip pat nori rinktis ESO kaip tiekėją, tačiau R.Radvila pabrėžė, kad ESO užtikrina nebent garantinį tiekimą nespėjusiems pasirinkti tiekėjo.
„ESO klientu jūs tapsite tada, kai nepasirinksite jokio nepriklausomo tiekėjo ir mokėsite biržos kainą su 1,25 koeficientu. Tai finansiškai nenaudinga, nes tai yra brangiausia kaina“, – kalbėjo jis.
„Ignitis“ klientams gedimai bus šalinami greičiausiai – tai dar vienas mitas. R.Radvila teigė, kad ESO darbuotojai, šalinantys gedimus, prioriteto niekam neskiria, be to, netgi neturi informacijos, kurio tiekėjo klientu yra su elektros tiekimo problemomis susidūręs namų ūkis.
R.Radvila atskleidė, kad nepriklausomą tiekėją būsimajame, III etape, jau pasirinko 30 proc. klientų, apie 251 tūkst. vartotojų. Specialisto teigimu, taip greičiausiai įvyko todėl, kad tiekėjai siūlo planus su atidėjimu nuo tam tikros datos. Tad šio etapo vartotojai elektros tiekėją gali rinktis šiandien, o jo paslaugomis pradėti naudotis ne nuo liepos 1 d., o nuo 2023 m. sausio 1 d.
Šiame etape tiekėją liko pasirinkti 576 tūkst. vartotojų.
II liberalizacijos etapo pabaiga – birželio 18 d.
15min portalas, apžvelgęs VERT skaičiuoklės rezultatus, Lietuvos energetikos agentūros palyginimus, apklausęs visus nepriklausomus tiekėjus ir pakalbinęs ekspertus išskyrė svarbiausius dalykus, kurie padės apsispręsti.
PLAČIAU SKAITYKITE ČIA: Ką reikia žinoti renkantis elektros tiekėją: kur pigiausia, ar fiksuoti kainą ir kuriam laikui