ESO pataria: ką daryti, kad elektros sąskaitos netikėtai neišaugtų?

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje pasigirdus nuogąstavimams, kad po skaitiklių rodmenų patikros klientams išauga sąskaitos, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) paaiškina, kokiais atvejais taip gali nutikti.
Elektros kainos
Elektros kainos / 123RF.com nuotr.

ESO darbuotojai, atlikdami patikrinimus, keisdami skaitiklius arba atvykę klientų prašymu ir vykdydami kitus darbus visuomet nurašo faktinius elektros skaitiklio rodmenis. Pasitaiko atvejų, kai po tokio rodmenų nurašymo klientus pasiekia gerokai išaugusios negu įprasta sąskaitos. Dažniausiai tai lemia, kad klientai laiku nedeklaravo savo skaitiklio rodmenų ir neatsiskaitė už elektros energiją, todėl per keletą mėnesių, o kartais – net ir metų, susikaupia skola, galinti siekti šimtus ar tūkstančius eurų. Svarbu pabrėžti, kad vadovaujantis galiojančiu reguliavimu, už neapmokėtas elektros energijos kilovatvalandes yra taikomos nurašymo metu galiojančios elektros tiekėjų kainos, nes tiekėjai elektros energiją perka ir apskaitą vykdo tą mėnesį, kurį buvo deklaruotas vartojimas.

Neseniai ESO specialistai susidūrė su situacija, kai klientą pasiekė maždaug 18 tūkst. eurų sąskaita už elektros energiją, nors iki tol jis mokėdavo apie 16 eurų per mėnesį. Paaiškėjo, kad klientas 2019 metais įsigijo komercinė objektą ir mokėdavo verslo klientams kiekvieną mėnesį taikomą elektros galios dedamąją. Tačiau elektros skaitiklio rodmenų nedeklaravo nuo 2019 m. vidurio ir taip susikaupė daugiau negu 20 tūkst. kilovatvalandžių už beveik pusketvirtų metų laikotarpį. ESO darbuotojui šių metų rugsėjį nurašius ir nufotografavus faktinius skaitiklio rodmenis, buvo išrašyta sąskaita už iki tol nedeklaruotą elektros energijos kiekį, rugsėjį galiojančiais tarifais.

Primintina, kad tų klientų, kurie dar neturi išmaniojo skaitiklio, pareiga – faktinius skaitiklio rodmenis deklaruoti kiekvieną mėnesį. Taip ne tik bus laiku atsiskaityta už elektros energiją, bet ir užtikrinta, kad klientai nesulauks staigmenos, kai išrašoma sąskaita už, pavyzdžiui, metus vartotą elektros energiją. Be to, rodmenų deklaravimas leidžia klientams sekti savo elektros energijos suvartojimą.

ESO klientų aptarnavimo specialistai pastebi, kad pasitaiko ir kitokių nesusipratimų. Pavyzdžiui, klientai atsiskaito už bendroms namo laiptinės reikmėms reikalingą elektros energiją, vos kelis eurus per mėnesį ir mano, kad taip sumokėjo ir už savo bute suvartotą energiją.

Šiuo metu ESO visoje Lietuvoje klientams diegia išmaniuosius skaitiklius. Viena iš naudų, kurią pajaus naujuosius skaitiklius gavę gyventojai bus tai, jog nereikės nurašinėti skaitiklio rodmenų, deklaruoti jų tiekėjui ar pačiam skaičiuoti mokėtinos sumos. Tai taupys laiką ir reikš mažiau rūpesčių kasdieniame gyvenime. Tikslios mokėjimo sumos ir suvartojimo duomenys bus pateikiami jau parengtoje sąskaitoje, o ją apmokėti reikės iki šiol įprastu būdu.

ESO diegiama išmanioji apskaita atneš ilgalaikę naudą vartotojams, elektros energijos skirstymo tinklui bei visai Lietuvos ekonomikai. Visa informacija apie išmaniosios apskaitos infrastruktūros projektą pateikiama svetainėje ismaniejiskaitikliai.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis