2023 01 20

Į ES nustos tekėti rusiškas dyzelinas: kokias pasekmes tai atneš Europai ir Lietuvai?

Europos Sąjunga jau už kelių savaičių bus priversta gyventi be rusiško dyzelino. Iki tol iš šios šalies į bloką milžiniškais kiekiais atitekėdavusiems degalams reikės ieškoti alternatyvų arba pasirūpinti vietiniais pajėgumais. Aiškėja, kad dar gruodį ir sausį ES importavo precedento neturinčius dyzelino kiekius iš Rusijos. Tuo metu ekonomistas Žygimantas Mauricas negaili kritikos Europos biurokratams, dėl kurių priimtų sprendimų sumažėjo dyzelino pasiūla, bet ne jo paklausa.
Laikinai sumažintomis kainomis susivilioję vairuotojai
Degalinė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip rašo „Bloomberg“, istoriškai Rusija buvo didžiausia dyzelino tiekėja Europai. Įsigaliojus naftos produktų embargui, ES turi pakeisti apie 600 tūkst. barelių dyzelino per dieną.

Vasario 5 d. įsigaliosiantis rusiškų degalų embargas laipsniškai seka po gruodžio 5 dieną pradėjusių veikti ES sankcijų, draudžiančių rusiškos naftos importą tanklaiviais (kai kurioms šalims palikta galimybė naftą iš Rusijos tiektis vamzdynais).

Taip pat ES ir Didžiojo septyneto šalys įvedė naftos kainų viršutines ribas – Vakarai už barelį „Urals“ naftos negali mokėti daugiau nei 60 dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis