G-7 svarsto Rusijos naftos ir dujų kainų apribojimo galimybes

Vakarų šalių diplomatai svarsto galimybes sukurti specialų mechanizmą energijos išteklių iš Rusijos kainoms apriboti, praneša JAV naujienų agentūra „Bloomberg“ ir Vokietijos visuomeninė transliuotoja „Deutsche Welle“.
Dujotiekis
Dujotiekis / 123RF.com nuotr.
Temos: 4 Rusija Nafta G7 Dujos

Artėjant birželio 26-28 dienomis Vokietijoje vyksiančiam Didžiojo septyneto (G-7) aukščiausiojo lygio susitikimui, būsimieji jo dalyviai pradėjo ruoštis svarstymui dėl Rusijos energijos išteklių kainų ribojimo. Nors ši tema į susitikimo darbotvarkę kol kas oficialiai neįtraukta, diplomatai aptarinėja galimybę tokį mechanizmą taikyti ne tik naftos, bet ir dujų kainoms, skelbia „Bloomberg“, remdamasi informuotais šaltiniais.

Kalbama apie sukūrimą tam tikros koalicijos, kurios dalyviai nustatytų didžiausią kainą, kurią galimą mokėti už rusiškus angliavandenilius.

Nustatyti rusiškos naftos kainų viršutinę ribą buvo siūloma ir anksčiau, įskaitant per Italijos premjero Mario Draghi susitikimą su JAV prezidentu Joe Bidenu praėjusį mėnesį. M.Draghi siūlė suformuoti naftos importuotojų kartelį, kuris galėtų diktuoti pirkimo kainas. Šį mėnesį JAV iždo sekretorė Janet Yellen pareiškė, kad derybos dėl tokios šalių grupės sukūrimo yra „labai aktyvios“.

„Valstybių grupė, kuri tai padarytų, turėtų būti pakankamai didelė, o tokia koalicija turėtų būti suformuota“, – sakė J.Yellen.

M.Draghi kaip viršutinę naftos kainų lygį siūlė 30-40 JAV dolerių už barelį, tai yra triskart mažesnį nei dabar kainuoja „juodasis auksas“.

Apie diskusijas dėl galimo analogiško sprendimo dėl dujų kainų anksčiau nebuvo skelbta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis