„Gazprom“ įspėja Europą – jei bus įvestos dujų kainų lubos, dujų tiekimas bus nutrauktas

Rusija nutrauks dujų tiekimą Europos Sąjungai, jei valstybės narės nuspręs nustatyti viršutinę kainų ribą. Tai pareiškė „Gazprom“ vadovas Aleksejus Mileris, rašo pravda.ua, remdamasi rusų tinklalapiu RBC.
„Gazprom“
„Gazprom“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pasak portalo. A.Mileris teigia, kad kainų viršutinių ribų nustatymas pažeidžia sutarčių sąlygas.

„Vadovaujamės pasirašytomis sutartimis. Toks vienašališkas sprendimas, žinoma, yra esminių sutarties sąlygų pažeidimas, dėl kurio nutraukiamas tiekimas“, – cituojamas „Gazprom“ vadovas.

Europos Sąjungos šalys jau kelias savaites diskutuoja dėl dujų iš Rusijos kainų apribojimo, tačiau kol kas nepavyko susitarti dėl vieningo sprendimo.

Dabartinės dujų kainos yra beveik 90 proc. didesnės nei prieš metus, todėl dauguma ES šalių nori nustatyti viršutinę dujų kainos ribą, tačiau joms sunku susitarti, kokia forma tai turėtų būti daroma – ar kainų riba turėtų būti nustatyta visoms dujoms, ar dujotiekiams, ar tik elektros energijai gaminti naudojamoms dujoms.

Lietuvos energetikos ministras Dainius Kreivys yra sakęs, kad dujų kainų lubos būtų ilgalaikis sprendimas Europai siekiant atpiginti elektrą.

„Ką girdžiu iš mūsų kolegų Lenkijoje, kad jie taip pat tam tvirtai pritaria, ir mes tos pozicijos laikomės visuose kituose Europos formatuose, COREPER (Europos Sąjungos valstybių narių Nuolatinių atstovų komitetas – BNS) ir kitur – lubos turi atsirasti. Ir lubos yra ilgalaikis sprendimas tam, kad būtų užtikrinti pigesni energetikos ištekliai visai Europai“, – žurnalistams sakė D.Kreivys.

„Šiandien dujų kaina diktuoja elektros kainą. Jeigu mes galėtume apriboti dujų kainą uždėdami jai tam tikras lubas, tai automatiškai elektros kaina mažėtų“, – teigė ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis