„Akademik Čerskij“ iš Nochodkos uosto Rusijos Tolimuosiuose Rytuose, iš pradžių pasukęs link Singapūro ir Šri Lankos, apiplaukė Afrikos žemyną iš pietų, Sueco kanalu nesinaudodamas. Jį per Šiaurės ir Baltijos jūras lydėjo Rusijos karinis laivas – gelbėjimo vilkikas.
„Gazprom“, kuris yra vienintelis faktinis antrojo Rusijos eksporto dujotiekio per Baltijos jūrą „Nord Stream 2“ projektą vystančios bendrovės akcininkas, daugiafunkcinį statybos laivą, kuris anksčiau vadinosi „Jascon 18“, įsigijo 2015 metais.
Pernai „Gazprom“ skelbė įgyvendinantis „Akademik Čersky“ didelio masto modernizavimo projektą.
2019-ųjų gruodžio 20-ąją JAV paskelbus sankcijas „Nord Stream 2“ projektui, beveik 94 proc. šio vamzdyno jūroje savo laivais nutiesusi Šveicarijos bendrovė „Allseas“ nedelsdama nutraukė darbus.
Šių metų pradžioje „Gazprom“ valdybos pirmininko pavaduotoja Jelena Burmistrova pareiškė, jog šį vamzdyną gali pabaigti tiesti „Akademik Čerskij“, o projektas turėtų būti baigtas šiemet.
Iš pradžių „Nord Stream 2“ eksploatacijos pradžia buvo planuota 2019 metų pabaigoje.
Beveik 10 mlrd. eurų kainuosiantis, 55 mlrd. kubinių metrų metinio pralaidumo vamzdynas „Nord Stream 2“ Baltijos jūroje nuo Rusijos iki Vokietijos klojamas greta aštuonerius metus jau veikiančio, tokio pat pajėgumo dujotiekio „Nord Stream 1“.
„Gazprom“ partnerės antrojo dujotiekio projekte – Vokietijos „Wintershall“ bei „Uniper“, Austrijos OMV, Prancūzijos „Engie“, Didžiosios Britanijos ir Nyderlandų „Dutch Shell“ – yra finansavimo dalininkės bei būsimos naudos gavėjos.