Tai BNS patvirtino Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) ir naftos terminalų operatorės „Klaipėdos naftos“ atstovė Orinta Barkauskaitė.
„Tanklaivis švartuojamas prie bendrovės krantinės ir ruošiamas technologiniams procesams. Naftos išpumpavimas iš tanklaivio užtruks kelias dienas“, – BNS sakė O. Barkauskaitė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Martynas Burba BNS pranešė, kad pradėti pumpuoti naftą į geležinkelio cisternas planuojama ketvirtadienį, iki Baltarusijos sienos bus vežama po 100-150 vagonų per parą, o visą krovinį numatoma išgabenti per maždaug 10 dienų.
Su Maršalo salų vėliava plaukiojantis laivas „Front Ocelot“ ankstų antradienio rytą išplaukė iš pietų Suomijos Porvo uosto, kur atplaukė iš Rusijos Primorsko, rodo portalų marinetraffic.com ir myshiptracking.com duomenys. Primorske bendrovė „Transneft“ krauna naftą.
Kovo mėnesį į Klaipėdą atplauks iš viso du Baltarusijai skirti kroviniai po 85 tūkst. tonų naftos, BNS vasarį patvirtino „Lietuvos geležinkeliai“. Baltarusija vėliau pranešė, jog tai – rinkoje įsigyta rusiška nafta.
Baltarusijos naftos eksporto bendrovė BNK vasarį informavo geležinkelius, kad tanklaivių laukiama kovo 3-4 ir 13-15 dienomis.
Sausio pabaigoje į Klaipėdą atplaukė pirmas laivas su norvegiška nafta Baltarusijai. Tanklaivis „Breiviken“ į Klaipėdą tuomet atgabeno apie 80 tūkst. tonų naftos, skirtos „Naftan“ gamyklai.
Prieš tai paskutinį kartą nafta per Lietuvą į Baltarusiją buvo gabenta 2017 metais.
Rusijai nuo šių metų smarkiai sumažinus žaliavos tiekimą vamzdynais Baltarusijai, prezidentas Aleksandras Lukašenka nurodė jos ieškoti kitur.