Lietuvos valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ nurodo, kad apie 3,2 tūkst. kub. metrų SGD atgabena pirmą kartą Klaipėdos uoste apsilankysiantis SGD bunkeriavimo laivas „Coralius“.
Portalų marinetraffic.com ir myshiptracking.com duomenimis, „Coralius“ atvyksta iš Švedijos Malmės uosto, į kurį atplaukė iš Norvegijos.
„Per mažiau nei penkis mėnesius mes būsime priėmę du SGD krovinius ir iš paskirstymo stoties išleidę daugiau nei 100 autocisternų, užpildytų SGD. Tai yra daugiau nei 1800 tonų SGD arba daugiau nei 27 tūkst. MWh“, – pranešime cituojamas PGNiG valdybos pirmininkas sakė Jerzy'is Kwiecinskis (Ježis Kvecinskis).
„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis pažymi, jog šie metai SGD paskirstymo stotyje – proveržio metai, kai stotis atlieka kompleksinių SGD paslaugų teikimo funkciją.
„Mūsų strateginis sprendimas ir užmegztas bendradarbiavimas su PGNiG duoda apčiuopiamų rezultatų plėtojant SGD paskirstymo stoties veiklą“, – sako D. Šilenskis.
Pasak jo, šiemet reguliaria veikla Klaipėdos uoste jau tampa SGD varomo laivo-cementovežio „Greenland“ bunkeriavimas Malkų įlankoje SGD tiekiant ISO konteineriu, užpildomu SGD paskirstymo stotyje. Nuo pirmosios tokios bunkeriavimo operacijos šių metų kovą jau įvykdyta 10 SGD perkrovų.
SGD paskirstymo stotis yra antžeminis SGD terminalas. Ji skirta priimti SGD iš mažų dujovežių, jas laikinai saugoti bei perkrauti į autocisternas ar laivus.
SGD kroviniai iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pasiekia vartotojus Lenkijoje, taip pat pristatomi į Druskininkuose ir Viečiūnuose esančias pakartotinio išdujinimo stotis.
PGNiG šių metų balandį tapo pagrindine Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotoja, o penkerių metų strateginės partnerystės sutartis sudaryta praėjusių metų lapkritį.