Bendrovė valstybės institucijoms pateikė atnaujintą Galutinį eksploatavimo nutraukimo planą – pagrindinį dokumentą, aprašantį IAE uždarymą.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Audriaus Kamieno, prognozuojami uždarymo kaštai kiek mažėja, perskaičiavus infliacijos įverčius.
„Kadangi paskutinį kartą planas ir išlaidų sąmata buvo skaičiuojama 2014-ais metais ir jame numatytas infliacijos procentas, tai natūralu, kad mes dabar tą infliaciją skaičiuojame jau startuojant 2020 metais. Iš esmės, vienas iš dalykų, dėl kurių sumažėjo (kaštai – BNS), tai yra infliaciniai dalykai“, – BNS sakė A.Kamienas.
Galutinė jėgainės uždarymo data liko nepakitusi – 2038 metai. Tačiau iš naujo įvertinus išmontuojamos įrangos apimtis, bendras jos kiekis padidėjo beveik 30 proc.
2005 metais planuota, kad IAE uždarymo kaštai sieks 1,241 mlrd. eurų (to meto kainomis, nevertinant infliacijos, rizikų ir neapibrėžtumų), o 2013-2014 metais suma išaugo iki 3,377 mlrd. eurų. Tuomet skaičiuota, kad 2013 metų pabaigoje jau buvo išleista 718,3 mln. eurų, o būsimos sąnaudos sieks dar 2,659 mlrd. eurų (įvertinant infliaciją ir rizikas).
Iki 2018 metų pabaigos IAE uždarymui jau išleista apie 1,175 mlrd. eurų (apie 86 proc. šios sumos apmokėjo ES, o apie 14 proc. – Lietuva), o per 20 metų tam reikės dar beveik 2,142 mlrd. eurų – iš viso 3,316 mln. eurų.
Rengiant naują plano versiją buvo daroma prielaida, kad finansavimas bus užtikrintas visam likusiam IAE uždarymo laikui.
Šiuo metu Ignalinos AE ieško rangovo, kuris pastatytų ir įrengtų maždaug 100 mln. eurų preliminarios vertės radioaktyviųjų atliekų paviršinį atliekyną (B25-2 projektas). A.Kamienas pirmadienį sakė, kad susidomėjimas konkursu yra.
„Jau buvo susitikimai pas mus įmonėje, konsultacijos su potencialiais rinkos dalyviais (...) Taip, yra susidomėjimas“, – BNS sakė IAE vadovas.
IAE kovą skelbė, kad atsižvelgiant į projekto sudėtingumą ir siekiant rinkos dalyviams suteikti pakankamai laiko parengti pasiūlymus, jų bus laukiama 4 mėnesius – iki liepos 9 dienos.
Lietuva uždaryti Ignalinos AE įsipareigojo stodama į ES. Jėgainė galutinai sustabdyta 2009-ųjų pabaigoje.