„Bet kokie pakeitimai turėtų būti įgyvendinti pasibaigus šiuo metu apibrėžtam reguliavimui – tai yra po 2024 metų, kai bus pasibaigęs paskirtojo tiekimo funkcijos vykdymas pagal Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymą“, – BNS perduotame komentare sakė elektros ir dujų tiekimo bendrovės „Ignitis“ generalinis direktorius Darius Montvila.
Pasak jo, sutartis su „Equinor“ buvo pasirašyta Vyriausybės pavedimu, tuo metu buvusiomis rinkos sąlygomis. „Equinor“ (tuomet „Statoil“) laimėjo Energetikos ministerijos skelbtą konkursą ir tapo pagrindiniu dujų tiekėju per SGD terminalą.
„Igničio“ vadovas priminė, kad paskirtojo SGD tiekimo modelis buvo patvirtintas dar 2013 metais, o 2018 metais Energetikos ministerija notifikavo valstybės pagalbą Europos Komisijoje.
Žygimantas Vaičiūnas pirmadienį pranešė, kad siūlo gerokai sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus – jei Seimas ir Vyriausybė pritars, vartotojams tenkantys kaštai minimaliai terminalo veiklai palaikyti sumažėtų nuo maždaug 25 mln. eurų šiemet iki 6,5-7 mln. eurų 2021 metais.
Ministras siūlys Vyriausybei sumažinti „Igničio“ iš „Equinor“ perkamo būtinojo SGD kiekio krovinių skaičių nuo keturių iki dviejų per metus, o Seimui – pakeisti SGD terminalo įstatymą ir už likusius du krovinius „Igničiui“ kompensuoti 10 proc. „Equinor“ dujų ir rinkoje perkamų dujų kainų skirtumo.
Dabar dujų vartotojai kompensuoja „Igničiui“ visą skirtumą už keturis krovinius – šiemet ši suma sieks apie 25 mln. eurų, o kitąmet ji, prognozuojama, išaugtų iki 35 mln. eurų.
Pasak ministro, dar dėl dviejų krovinių „Ignitis“ ir „Equinor“ galėtų peržiūrėti kontraktą ar ieškoti kitų sprendimų.
Pagal dar 2014 metais pasirašytą ir vėliau pakoreguotą sutartį su „Equinor“ Lietuva įsipareigojo 10 metų pirkti minimalų Klaipėdos terminalo veiklai būtiną SGD kiekį – keturis didelius laivus per metus.