Pasak jo, tiek vamzdynais, tiek laivais į Lietuvą atkeliaujančių dujų įsigijimas yra susietas su TTF indeksu (Nyderlandų dujų indeksas), o pastarąjį formuoja TTF birža.
„Ar šitas mechanizmas turės pozityvios įtakos ir mūsų klientams Lietuvoje? Taip turės. Dujų įsigijimai Lietuvoje, dujų, atvykstančių per terminalą, net ir per jungtį su Lenkija iš Vakarų Europos, yra susieti su TTF – pagrindinės, likvidžiausios Vakarų Europos dujų biržos – kainų indeksais“, – BNS aiškino H.Nausėda.
Pasak jo, „Igničio“ įsigyjamų dujų kaina su TTF indeksu susieta tiek jas įsigyjant ilgalaikiais kontraktais, tiek perkant spotinius krovinius.
H. Nausėda atkreipė dėmesį, kad dinaminė kainų riba, skirtingai nei kai kurių Europos Sąjungos šalių remiamos dujų kainų lubos, būtų taikoma suvaldyti tik momentiniams kainų šuoliams TTF biržoje: „Tas pasiūlymas yra tam, kad būtų nupjaustyti momentiniai šuoliai, kurie atsiranda dėl politinių pranešimų, geopolitinių įvykių ir paskui situacija vėl normalizuojasi“.
Siekdama suvaldyti energetikos krizę, EK antradienį pasiūlė riboti dujų kainas, bet tik sandoriams Nyderlandų biržoje TTF, o ne visiems didmeniniams dujų įsigijimams, kaip siūlė Lietuva ir dalis kitų Bendrijos šalių.
Energetikos ministras Dainius Kreivys trečiadienį teigė, jog Komisijos siūlomos kainų mažinimo priemonės yra geros, tačiau, pasak jo, būtina, kad dujų kainų lubos būtų nustatytos automatiškai augant kainoms, o ne tada, kai tai nusprendžia EK.
Anksčiau D.Kreivys teigė, kad Lietuva palaiko kainų lubas tiek elektros gamybai naudojamoms dujoms, tiek visiems didmeniniams jų sandoriams.
Planuojama, kad dėl šio Komisijos reglamento įgyvendinimo už energetiką atsakingi Europos Sąjungos ministrai Liuksemburge tarsis kitą savaitę.