„Ignitis“ teigia inicijavusi derybas su „Equinor“ dėl dujų kainos sumažinimo

Energetikos ministerijai siūlant Vyriausybei nuo keturių iki dviejų sumažinti dujų tiekimo įmonės „Ignitis“ iš Norvegijos bendrovės „Equinor“ kasmet perkamų suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinių skaičių, „Ignitis“ teigia jau inicijavusi derybas su „Equinor“ dėl SGD kainos sumažinimo ir prašo Vyriausybės neskubėti.
Ignitis
Ignitis / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Ignitis“ inicijavo derybas su „Equinor“ dėl suskystintų gamtinių dujų tiekimo sąlygų pakeitimo. Todėl raginame Vyriausybę susilaikyti nuo skubotų sprendimų dėl paskirtojo tiekimo būtinojo kiekio sumažinimo ir nesudaryti sąlygų pakenkti bendrovės ir šalies interesams“, – BNS pranešė įmonė.

Energetikos ministerija ketvirtadienį pranešė siūlanti Vyriausybei gerokai sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus – jei Seimas ir Vyriausybė pritars, vartotojams tenkantys kaštai minimaliai terminalo veiklai palaikyti sumažėtų nuo maždaug 25 mln. eurų šiemet iki 6,5-7 mln. eurų 2021 metais.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalas

Tai reiškia, kad didžioji dalis dabar patiriamų nuostolių dėl itin brangių „Equinor“ dujų bus perkelta valstybės kontroliuojamai „Ignitis grupei“, nebent ši persiderėtų su „Eguinor“ ir sumažintų dujų kainą arba krovinių skaičių.

Ministerija siūlys Vyriausybei sumažinti „Ignitis“ perkamo minimaliai terminalo veiklai palaikyti skirtų SGD krovinių skaičių nuo keturių iki dviejų per metus. Pagal 10 metų sutartį šie kroviniai perkami iš „Equinor“ (buvusi „Statoil“), mokant gerokai brangiau nei rinkoje.

Pasak ministerijos, komerciniai SGD terminalo naudotojai kitais metais nupirks mažiausiai 10 didelių SGD krovinių. Pernai ir šiemet atplaukė po 20 tokių krovinių, todėl terminalo veiklai palaikyti nereikia „Equinor“ krovinių, kuriuos pagal ilgalaikę sutartį perka „Ignitis“.

Be to, Seimui bus siūloma pakeisti SGD terminalo įstatymą ir už likusius du krovinius „Igničiui“ kompensuoti iki 10 proc. „Equinor“ dujų ir rinkoje perkamų dujų kainų skirtumo. Dabar dujų vartotojai kompensuoja visą skirtumą už keturis krovinius – šiemet ši suma sieks apie 25 mln. eurų, o kitąmet ji, prognozuojama, išaugs iki 35 mln. eurų.

Anot energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno, prognozuojama, kad būtinojo tiekimo kaštai 2021 metais, priėmus abu sprendimus, siektų tik 6,5-7 mln. eurų.

Pagal dar 2014 metais pasirašytą ir vėliau pakoreguotą sutartį su „Equinor“ Lietuva įsipareigojo 10 metų pirkti minimalų Klaipėdos terminalo veiklai būtiną SGD kiekį – keturis didelius laivus per metus.

Ž.Vaičiūnas anksčiau sakė, kad sutartis yra nelanksti. Jis teigė jau pernai prašęs Norvegijos vyriausybės tarpininkauti ir pakeisti sutartį, tačiau atsako nesulaukė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Žygimantas Vaičiūnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Žygimantas Vaičiūnas

Tuometinė „Litgas“ (dabar „Ignitis“) jau kartą buvo persiderėjusi su „Equinor“ dėl 2014 metų dujų tiekimo sutarties. 2016 metų pradžioje šalys pasirašė atnaujintą sutartį – buvo pakeista kainos formulė, ji priartinta prie dujotiekiais tiekiamų dujų kainų, apie trečdalį sumažintas metinis dujų kiekis – nuo maždaug 5,5 iki 3,6 TWh (arba nuo 540 mln. iki 350 mln. kubų), o sutarties trukmė pailginta iki 2024 metų pabaigos, kai baigiasi sutartis su Norvegijos „Hoegh LNG“ dėl laivo „Independence“ nuomos.

Dabar siūloma šį kiekį sumažinti iki 1,8 TWh.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų