ESO praėjusį antradienį skelbė, kad prieš vykdant skaitiklių keitimą informuos vartotojus prieš 5 darbo dienas: išsiųs informaciją elektroniniu paštu arba SMS žinute.
Visgi 15min skaitytoja Eglė sakė, kad apie jokios informacijos nesulaukė. Jos teigimu, ESO laišką atsiuntė tik po to, kai įdiegė išmanųjį skaitiklį.
„Penktadienį elektroniniame pašte radau laišką, kad tokiu ir tokiu adresu pakeistas skaitiklis ir nurodyti rodmenys. Ėmiau žiūrėti žinutes savo telefone, tikrinti elektroninį paštą. Nebuvo jokio išankstinio pranešimo“, – 15min pasakojo Eglė.
Didžiausia problema, anot jos, yra ta, kad butas šildomas elektriniu kuro katilu, šildymo sistema išvedžiota po grindimis.
„Sistema buvo sureguliuota, sutvarkyta, bet kai jie atjungė elektrą, natūraliai visa šildymo sistema išsibalansuoja. Čia gali būti ir finansinių nuostolių, grindys gali iššokinėti, susproginėti. Aš šiuo metu esu ne Lietuvoje, o visi žinome, kokia temperatūra yra šalyje, ateina šalčiai. Tai yra nesveika visai sistemai, taip nedaroma“, – guodėsi moteris.
Pašnekovė kreipėsi į ESO, tačiau teigė iš jų sulaukusi tik šabloniškų atsakymų ir atsiprašymų. Moteris teigė norinti, kad ESO dėl klaidos prisiimtų atsakomybę.
„Atitikmuo yra Kelių eismo taisyklės. Neduok Dieve, jei aš pasistatysiu mašiną neleistinoje vietoje, nepamačiusi ženklo, jei jį užstoja medžio šakos. Mane iškart nubaus. Nežiūrės, ar aš žmogiškai suklydau, ar nemačiau. Niekam neįdomu, iškart gausi baudą. O jie, nusižengę šitomis taisyklėmis, jokios atsakomybės neneša, nėra jokių konkrečių asmenų, su kuriais būtų galima pasikalbėti“, – kalbėjo Eglė.
ESO atstovas spaudai Paulius Kalmantas šio konkretaus atvejo pakomentuoti negalėjo, nes Eglė nesutiko, kad 15min įmonės atstovui nurodytų jos adresą.
„Rekomenduojame klientams atsinaujinti savo kontaktinius duomenis, jeigu jie keitėsi, tai galima padaryti ESO savitarnoje arba paskambinus mums“, – nurodė P.Kalmantas.
Jis nurodė, kad kas dieną Lietuvoje virš 2 tūkst. senųjų elektros skaitiklių yra pakeičiami į naujuosius, išmaniuosius.
Skaitiklių keitimo tvarka
ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė anksčiau pranešime teigė, kad prieš keičiant elektros skaitiklį kiekvienas klientas informuojamas asmeniškai.
„Skaitiklių fizinė vieta bus ta pati, kaip ir šiuo metu esančių apskaitos prietaisų, o gyventojų informavimo būdas priklauso nuo to, kur įrengtas esamas elektros skaitiklis – ar lauke, ar namų viduje“, – teigė A.Židickytė-Orvydė.
ESO nurodo, kad tiems, kurių skaitikliai įrengti lauke ir kliento dalyvavimas keitimo darbų metu nėra būtinas, prieš 5 darbo dienas išsiunčiama informacija trumpąja SMS žinute ar el. paštu apie konkrečią keitimo dieną. Kaip teigia ESO atstovė, bendrovės ar rangovų inžinieriai gali skambinti klientui skaitiklio keitimo dieną suderinti konkretų darbų laiką.
Išmaniųjų skaitiklių diegimas numatomas dviem etapais. Diegimas prasidėjo nuo daugiausiai elektros energijos suvartojančių klientų. Kitiems klientams išmanieji skaitikliai bus keičiami pasibaigus esamų skaitiklių metrologinei patikrai arba jiems sugedus.
Skaičiuojama, kad šiuo metu Lietuvoje įdiegta apie 150 tūkst. naujų apskaitos prietaisų.
Iki 2025 m. bus įdiegta apie 1,2 mln. šių skaitiklių. Bendrovė skaičiuoja, kad įrenginiai padės vartotojams sutaupyti apie 6 proc. elektros energijos.