Įkrauna tada, kai elektra – pigiausia
Išmanusis elektromobilių įkrovimas veikia naudojantis programėle „Enefit Volt Home“, kuri suteikiama įsirengiant namuose bet kurią įmonės siūlomą įkrovimo stotelę. Ši programėle ne tik įkrauna elektromobilio bateriją tuo metu, kai elektros kainos „Nord Pool“ biržoje yra mažiausios, bet ir atlieka tai automatiškai.
„Pavyzdžiui, vakare vartotojas pasirenka, kad baterijos įkrovimo lygis iš ryto siektų 80 proc. ir ramiai nueina miegoti. Atsikėlus ryte elektromobilis jau bus įkrautas iki norimo lygio. Tačiau įkrovimas nebūtinai pradedamas vos prijungus įkrovimo laidą. Gali būti taip, kad elektromobilis krausis nuo pirmos valandos nakties iki trijų, o tada, tarkime, nuo penkių iki septynių. Programėlė visą procesą valdys atsižvelgdama į elektros kainas“, – komentuoja „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas Julius Areška.
Neskaitant paties įkroviklio, norint naudotis išmaniuoju įkrovimu nereikalinga speciali įranga, nes paslauga yra suderinama su bene visais elektromobiliais. Kaip pažymi J.Areška, vartotojas tik turi būti pasirinkęs su birža susietą nepriklausomo elektros energijos tiekimo planą ir būti įsirengęs išmaniuosius skaitiklius.
Anot specialisto, patogu ir tai, kad „Enefit Volt Home“ programėlėje vartotojų nustatymai išsaugomi, tad parametrus reikės įvesti tik vieną kartą. Kitą dieną jau užteks prijungti įkrovimo laidą, o programėlė veiks pagal išsaugotus nustatymus.
Perpus mažesnės sąskaitos už elektrą
Skaičiuojama, kad prie elektros rinkos kainų prisitaikantis automatizuotas įkrovimas leidžia iki 50 proc. sumažinti išlaidas energijai.
„Daugumos žmonių kasdienės kelionės neviršija 50 kilometrų, o tam reikalingą energijos kiekį greitai galima atstatyti kaip tik tuo metu, kai elektros kainos yra mažiausios. Atsižvelgiant į tai, kad benzino kaina artėja prie 2 eurų už litrą, per metus nuvažiuojant mažiau nei 20 tūkst. kilometrų išlaidos degalams lengvai gali viršyti 2 tūkst. eurų. Išmanusis elektromobilio įkrovimas kainuos gerokai mažiau“, – komentuoja „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas.
Pavyzdžiui, jeigu vidutinė elektros kaina „Nord Pool“ biržoje Lietuvos kainų zonoje gruodžio mėnesį siekė 0.1724 Eur/kWh (su PVM), tai vidutiniškai už 100 km kelionė su Lietuvoje šiuo metu populiariausiu elektromobilio modeliu „Leaf 40 kWh“, įkraunant bateriją naktį, išnaudojant pigiausias valandas biržoje, kainuotų apie ‒ 2.86 Eur, o su standartiniu benzinu varomu automobiliu – 9.8 Eur.
2,5 tonos mažiau taršos
Be to, elektromobilių vairuotojai kuria švaresnę aplinką. Skaičiuojama, kad vidutinis vidaus degimo varikliu varomas automobilis per metus į aplinką išmeta beveik 2,5 tonos CO2 arba maždaug tiek, kiek sveria didelis visureigis. Įkraunant elektromobilių baterijas 100 proc. žalia „Enefit“ elektros energija, vietinė tarša yra nulinė, o neigiamas poveikis aplinkai – minimalus.
„Artimiausiais metais naujų elektrinių, benzininių ir dyzelinių transporto priemonių kainos susilygins, o energetikos sistemoje atsiras dešimtys tūkstančių naujų elektromobilių. Vienintelis būdas užtikrinti patogią jų eksploataciją išvengiant didžiulių pradinių investicijų į galingesnį elektros tinklą – pradėti naudoti išmanųjį įkrovimą ir kitus pažangius sprendimus. Tai užtikrintas būdas taupyti visų mūsų pinigus“, – reziumuoja J.Areška.
Išmanųjį įkrovimą „Enefit“ jau siūlo tiek privatiems, tiek verslo klientams. Paslauga netrukus taps prieinama per tą pačią mobiliąją programėlę, tad tai bus ypač patogu, turintiems „Enefit“ įkrovimo stoteles tiek namuose, tiek darbe.