Ispanija ir Portugalija gavo EK leidimą sumažinti elektros energijos kainas

Ispanija ir Portugalija antradienį susitarė su Europos Komisija dėl galimybės sumažinti elektros energijos kainas Pirėnų pusiasalyje pagal išimtį, leidžiančią atskirti jas nuo dujų kainų.
Elektros kaina
Elektros kaina / 123RF.com nuotr.

Madrido teigimu, sistema turėtų būti naudinga maždaug 40 proc. namų ūkių ir 70-80 proc. įmonių.

„Pasiekėme politinį susitarimą su Komisija“, – sakė Ispanijos ekologinės transformacijos ministrė Teresa Ribera spaudos konferencijoje Briuselyje kartu su Portugalijos kolega Jose Duarte Cordeiro.

Susitarimas, kuris turėtų įsigalioti per kelias ateinančias dienas, padės „sustiprinti Ispanijos ir Portugalijos vartotojų..., kurie labiau priklausomi nuo didmeninės rinkos pokyčių, apsaugą“, – pabrėžė ji.

Kovo pabaigoje EK leido Ispanijai ir Portugalijai imtis „išskirtinių priemonių“, kad apkarpytų elektros gamybai naudojamų dujų kainas ir sumažintų namų ūkių sąskaitas už energiją, kurios šiose dviejose šalyse yra ypač didelės.

Pastaraisiais mėnesiais elektra Ispanijoje ir Portugalijoje smarkiai pabrango dėl Europos elektros energijos rinkos taisyklių, kurios verčia gamintojus pardavinėti energiją brangiausių technologijų kainomis, kurios šiuo metu yra dujomis kūrenamų elektrinių.

Madridas ir Lisabona jau keletą mėnesių kovoja su šia sistema, kuri, kaip manoma, yra netinkama Pirėnų pusiasalio energetinei padėčiai. Kita vertus, kelios ES narės tam priešinosi, tvirtindamos, kad tai gali iškraipyti konkurencijos sąlygas.

Išimtis Pirėnų pusiasaliui buvo patvirtinta atsižvelgiant į šių dviejų valstybių „ypatingą padėtį“, nes jų „energijos rūšių derinį daugiausia sudaro atsinaujinančioji energija ir jos turi labai mažai jungčių su Europos rinka“, paaiškino EK vadovė Ursula von der Leyen.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis