Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Jėgainė Švedijoje degina H&M drabužius vietoje anglių

Švedijoje elektrinė keičia anglį mažmeninės prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ drabužiais, rašo „Bloomberg“.
„H&M“  parduotuvė
„H&M“ parduotuvė / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Švedija H&M

Jėgainė netoli Stokholmo planuoja iki 2020 metų visiškai atsisakyti naftos ir kietojo kuro. Dėl to ji pradėjo deginti perdirbtą medieną ir šiukšles, įskaitant ir H&M drabužius, kurių įmonė negali parduoti.

„Mums tai yra deginama medžiaga, kuras, – sakė 54 metų jėgainę prie Stokholmo prižiūrinčios „Malarenergi“ atstovas Jensas Nerenas. – Mūsų tikslas yra naudoti tik atsinaujinančius energijos šaltinius ar perdirbtą medžiagą.“

Švedija giriasi, kad turi energetikos sistemą, kuri beveik neišmeta taršių medžiagų, šalis naudoja vandens, vėjo ir branduolines elektrines. Tačiau mažos savivaldybės vis dar naudoja anglį ir naftą, kad apšildytų namus ir biurus šaltomis žiemos dienomis. Versdama kietojo kuro elektrines į biojėgaines didžiausia Šiaurės ekonomika tikisi atsisakyti iškastinio kuro katilų dar šio dešimtmečio pabaigoje.

„Malarenergi“ yra susitarusi su miestu Eskilstuna, kuris atiduoda jėgainei savo šiukšles. Tarp jų yra ir tame mieste esančio H&M sandėlio atliekos.

„H&M nedegina drabužių, kuriuos dėvėti yra saugu. Tačiau mūsų prievolė yra užtikrinti, kad mūsų drabužiai su pelėsiais ar kitokie reikalavimų neatitinkantys rūbai būtų sunaikinti“, – sakė H&M Švedijoje komunikacijos vadovė Johanna Dahl.

Jėgainė šiemet jau sudegino 15 tonų H&M drabužių, iš viso šiukšlių – jau 400 tūkst. tonų.

Ji aptarnauja apie 150 tūkst. namų ūkių. Prieš dvidešimt metų ji sudegindavo net 650 tūkst. anglies per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos