Tačiau žalos dėl vadinamojo „Remit“ reglamento pažeidimo rinka nepatyrė, todėl komisija įpareigojo bendrovę ištaisyti klaidas. „Litgrid“ teigia jau sutvarkiusi sistemas ir tikisi, kad daugiau vėlavimo nebebus.
„Komisija konstatavo, kad „Litgrid“ 2014–2016 metais netinkamai informavo rinkos dalyvius apie pralaidumų pasikeitimus. Tačiau tokie „Litgrid“ veiksmai nesukėlė tiesioginės žalos rinkos dalyviams. Komisija įpareigojo „Litgrid“ per 60 dienų informuoti apie veiksmus, kurie padėtų išvengti tokio pobūdžio pažeidimų“, – rašoma komisijos pranešime.
„Litgrid“ atstovė Vilija Railaitė BNS nurodė, kad nuo per dvejus metus užfiksuota 11 klaidų, kai informacija apie įvykį buvo pateikta vėliau nei per valandą.
„Esminė įvykio informacija, tai yra – tarptautinių jungčių pralaidumo ribojimo laiko pradžia, pabaiga ir trukmė buvo nurodoma teisingai. Faktinės žalos elektros rinka ar rinkos dalyviai nepatyrė“, – BNS teigė V.Railaitė.
Pasak jos, 2016 metų vasarą „Litgrid“ ėmė papildomai mokyti darbuotojus, įdiegė papildomas priemones, taip pat patobulinta „Nord Pool“ sistema, todėl nuo 2016 metų rugsėjo 27 dienos nebuvo nė vieno klaidingo informacijos paskelbimo atvejo.
Kaip aiškino V.Railaitė, elektros perdavimo operatoriai per biržą turi paskelbti skubius pranešimus apie didesnius nei 100 MW tarptautinių jungčių pralaidumo pokyčius. Tai reikia padaryti per valandą.
„Remit“ yra Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas, draudžiantis piktnaudžiavimą rinka, reikalauja efektyviai ir laiku teikti informaciją rinkai.