Atsakymus į juos pateikia bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) Paslaugų tarnybos direktorius Renaldas Radvila.
„Pasikeitus elektros energijos tiekėjui gyventojams pirmiausiai keičiasi mokėjimo rekvizitai. Jiems naujasis elektros tiekėjas suteikia naują kliento kodą, taip pat atkreipiame dėmesį, kad mokėjimą reikia atlikti į naujo tiekėjo sąskaitą“, – sako R.Radvila.
Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad nauja elektros rodmenų deklaravimo bei mokėjimo tvarka galios ne tik pasirinkusiems nepriklausomą tiekėją, bet ir tiems gyventojams, kuriems bus teikiama ESO garantinio tiekimo paslauga. Kitaip tariant – tiems vartotojams, kurie pateko į antrąjį elektros rinkos liberalizacijos etapą, bet sutarties su nepriklausomu tiekėju kol kas nėra sudarę.
Deklaravimo terminai – kaip buvę
Suvartotos elektros energijos kiekis ir toliau bus nustatomas pagal elektros energijos apskaitos prietaisų – skaitiklių – rodmenis. Jie yra ESO valdomo skirstomojo tinklo dalis ir nesikeičia pakeitus tiekėją.
Kaip ir anksčiau, gyventojas turi pareigą kas mėnesį deklaruoti energijos apskaitos prietaisų rodmenis, nebent objekte yra įrengta automatizuota apskaita arba atsiskaitoma pagal vidutinį suvartojimą. Pastaruoju atveju duomenis deklaruoti taip pat būtina, tik nėra būtina kiekvieną mėnesį. Deklaruoti galima ir kartą metuose, pavyzdžiui gruodžio mėnesį.
ESO atstovas pabrėžia, kad atsiskaitant už elektrą kas mėnesį, suvartojimo duomenys privalo būti deklaruojami iki paskutinės einamojo mėnesio dienos.
Tuo atveju, jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinkęs arba į garantinį tiekimą patekęs gyventojas nedeklaruos rodmenų iki paskutinės einamojo mėnesio dienos, sąskaita jam bus išrašoma pritaikant individualų vidurkį.
Viena sutartis, viena ir sąskaita
Nesikeis ir pats atsiskaitymo už paslaugą principas – klientams reikės apmokėti vieną tiekėjo kas mėnesį siunčiamą sąskaitą, kurioje bus detaliai pateikiama kainos dedamųjų išklotinė.
„Sutartis sudaroma viena – tarp konkretaus nepriklausomo energijos tiekėjo ir galutinio vartotojo, todėl ir sąskaitą vartotojas gaus vieną, iš savo naujojo tiekėjo“, – teigia R.Radvila, pridurdamas, kad sąskaita bus išrašoma iki 10-os kito mėnesio dienos. Pavyzdžiui, sąskaita už liepą suvartotą elektros energiją bus paruošta iki rugpjūčio 10 d. Ją apmokėti gyventojas turi iki paskutinės sąskaitos gavimo mėnesio dienos.
Visais klausimams dėl sąskaitų už sunaudotą energiją apmokėjimų, reikėtų kreiptis tiesiogiai į savo naująjį elektros tiekėją.
Dar viena svarbi detalė, kurios turi nepamiršti visi naują elektros tiekėją pasirinkę gyventojai, tai – senų skolų apmokėjimas. Pradėjus naudotis nepriklausomo tiekėjo paslaugomis, svarbu nelikti
įsiskolinus savo buvusiam – visuomeniniam tiekėjui, o atsiskaityti su juo yra rekomenduojama įprastais terminais.