Rusijos energetikos milžinė „Gazprom“ tokiu žingsniu siekia išvengti gamtinių dujų transportavimo per Lietuvą, jei būtų kokių gamtinių dujų tranzito sutrikimų, rašo „Reuters“.
Šiuo metu po Panamos vėliava plaukiojantis „Marshal Vasilevskiy“ prisišvartavęs Šauriau Kulikovo, arba Strobėnų, uosto.
Terminalas atplaukė iš Singapūro kartu su kroviniu laive, kuris reikalingas prijungti terminalą prie dujų perdavimo sistemos Kaliningrade.
Į naują terminalą artimiausiu metu neplanuojami jokie suskystintų gamtinių dujų kroviniai, kadangi dujų tiekimas per Lietuva yra stabilus ir pigiau dujas atsigabenti taip, nei pirkti suskystintas dujas, informuoja „Reuters“ šaltiniai.
Kaip ir lietuviškasis „Independence“, rusų terminalas talpina 170 tūkst. kubinių metrų suskystintų dujų, o išdujinimo apimtis siekia 13,2 milijono kubinių metrų per dieną („Independence“ – iki 11 mln. kubų).
Terminalą pastatė ta pati gamintoja „Hyundai Heavy Industries Co.“, o sutarties vertė siekia 295 milijonus dolerių, nurodo portnews.ru.
Palyginimui, „Independence“ pagaminimo kaina siekė apie 330 milijonų JAV dolerių, tačiau laivą Lietuva nuomoja iš Norvegijos kompanijos „Hyundai Heavy Industries Co., Ltd“
Lietuvai nusprendus išpirkti „Independence“ Seimo nariai priekaištavo, kad per dešimtmetį nuoma kainuos 700 mln. eurų, nors esą buvo galima iškart terminalą nupirkti pigiau.
„Hyundai“ laivą „Marshal Vasilevskiy“ į jūrą nuleido šių metų sausio 17 d., „Gazprom“ jį perėmė spalio 31 d.