„Terminalas eliminuoja priklausomybę nuo monopolinių dujų kainų, o ne nuo vienos konkrečios šalies dujų molekulių. Galime prisiminti, kad dujos Lietuvai, prieš pradedant veiklą SGD terminalui, atsiėjo ketvirtadaliu brangiau nei kitoms Europos šalims“, – BNS sakė „Klaipėdos naftos“ Klaipėdos SGD tarnybos direktorius Arūnas Molis.
Iki terminalo veiklos pradžios 2015 metais dujos į Baltijos šalis vamzdynu tekėjo iš vienintelio tiekėjo – Rusijos „Gazprom“.
„Didėjantis dujų tiekėjų, krypčių ir būdų skaičius sustiprino tiekimo saugumą, lankstumą ir konkurenciją tarp tiekėjų“, – teigė A.Molis.
Pasak jo, šiemet maždaug 90 proc. į SGD terminalą gabenamų dujų yra norvegiškos, jos paprastai gabenamos iš Melkojos uosto, kur yra „Equinor“ SGD gamykla.
Tuo metu „Novateko“ dujos iš Vysocko uosto nuo šių metų balandžio į Klaipėdą keliavo tik nedideliais dujovežiais, jas perka „Achema“, vieną krovinį per tarpininką atsigabeno ir valstybės valdoma „Ignitis“ (buvęs „Lietuvos energijos tiekimas“), netrukus nedaug jų atsigabens ir „Eesti Energia“.
Pasak užsienio žiniasklaidos, kitą savaitę į Klaipėdą iš Prancūzijos atplauks didelis dujų krovinys iš Sibiro Jamalo terminalo, valdomo „Novatek“. Bloomberg.com pastebi, kad Lietuva, siekusi sumažinti savo priklausomybę nuo rusiškų dujų, sulauks pirmojo krovinio iš Sibiro. Portalas kommersant.ru teigia, jog Lietuva pirmą kartą įsigis didelę Rusijos SGD partiją.
BNS žiniomis, krovinys skirtas didžiausiai dujų vartotojai Lietuvoje Jonavos trąšų gamintojai „Achema“.
„Klaipėdos nafta“ nekomentuoja konkretaus dujų krovinio detalių. Dujovežis „Stena Clear Sky“ į Klaipėdą dujas gabena pirmą kartą, jame yra apie 140 tūkst. kubų SGD.