Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Latvenergo“ vadovas: Latvijos dujų rinkoje prasidėjo santykių aiškinimosi laikotarpis

Latvijos gamtinių dujų rinkoje prasidėjo santykių aiškinimosi laikotarpis, kuris gali tęstis kelerius metus, pareiškė dujas iš Lietuvos pradėjusios importuoti Latvijos energetikos įmonių grupės „Latvenergo“ vadovas.
„Latvijas gaze“
„Latvijas gaze“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Dabar Latvijos dujų rinka keičiasi panašiai, kaip tai vyko elektros energijos rinkoje po jos liberalizavimo 2007 metais. Šis sudėtingas santykių aiškinimosi tarp dujų rinkos dalyvių procesas – dar prieš akis. Juk mūsų dujų rinka liberalizuota visiškai neseniai – vos prieš kelis mėnesius“, – Latvijos radijo eteryje kalbėjo Aris Žiguras, kurio vadovaujama įmonė suvartoja apie 40 proc. į Latviją importuojamų gamtinių dujų.

Pareiškęs, jog patvirtintas dujų rinką reguliuojančias taisykles dar būtina tobulinti ir pildyti, jų trūkumų A.Žiguras neįvardijo.

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) per jų terminalą Klaipėdoje perkanti bendrovė „Lietuvos dujų tiekimas“, neseniai pasirašiusi jų tiekimo „Latvenergo“ sutartį, tikisi jau šiemet užimti 10 proc. Latvijos rinkos bei tapti antra pagal dydį dujų tiekėja po „Latvijas Gaze“, kuri monopolinių teisių neteko prieš keturis mėnesius.

Estijos energetikos koncerno „Eesti Energia“ antrinė įmonė Latvijoje „Enefit“, per kelis mėnesius pasirašiusi per 200 gamtinių dujų tiekimo sutarčių su verslo klientais, praėjusį mėnesį tvirtino esanti antra pagal dydį žaidėja šioje rinkoje.

Latvijos rinkoje siekia įsitvirtinti ir Lietuvos dujų birža „Get Baltic“ – ji nuo liepos Latvijoje ir Estijoje įsteigė prekybos aikšteles ir siekia tapti regionine dujų rinka.

Planuojama, jog bendra Baltijos šalių gamtinių dujų rinka veiks 2020-aisiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?