- Suskystintųjų gamtinių dujų terminalas, kurį sudaro laivas-saugykla „Independence“, krantinė ir dujotiekio atšaka – yra pirmasis tokia technologija paremtas terminalas Baltijos regione ir visoje Šiaurės Europoje, o bendrai Europoje – antrasis.
- Nuo terminalo veiklos pradžios Klaipėdos uoste apsilankė 79 skirtingi SGD gabenantys laivai-dujovežiai.
- Daugiausiai dujų atgabenta iš Norvegijos ir JAV. Dujos atkeliavo ir iš egzotiškų Afrikos šalių: Trinidado ir Tobago, Nigerijos, Egipto, Pusiaujo Gvinėjos, Alžyro.
- Didžiausią SGD krovinį per dešimtmetį atgabeno dujovežis „Flex Aurora“. Iš JAV atplukdytą krovinį sudarė 165,4 tūkst. m³ SGD. Laivas Klaipėdos uoste lankėsi šių metų vasarį.
- Klaipėdos SGD terminalas 3650 dienų dirba be saugos incidentų.
- Nuo 2015 m. sausio 1 d. iki dabar SGD terminale išdujinta ~ 15,6 mlrd. m³ gamtinių dujų.
- Nuo veiklos pradžios Klaipėdos SGD terminale buvo atliktos 456 SGD perkrovimo operacijos iš/į laivus-dujovežius.
- Terminalu naudojasi penkios valstybės – Lietuva, o taip pat ir kitos Baltijos jūros regiono šalys – Lenkija, Latvija, Norvegija ir Estija.
- Daugiau nei pusę pajamų SGD terminalas surenka iš užsienio klientų. Kiekviena SGD terminalu besinaudojanti įmonė moka išdujinimo paslaugos mokestį. Tai ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių bendrovės. Jau daugiau kaip dvejus metus KN dalis – SGD terminalo išlaikymo kaštai – saugumo dedamojoje yra lygi nuliui. Tai leidžia terminalo eksploatacijos kaštus saugumo dedamojoje Lietuvoje sumažinti iki nulio.
- SGD terminalas dujomis gali aprūpinti visą Lietuvą. Esant poreikiui, laivas-saugykla „Independence“ gali visiškai užtikrinti Lietuvos dujų rinkos paklausą. Terminalas buvo statomas ir projektuojamas taip, kad net šalčiausią žiemos dieną Lietuvos vartotojus galėtų pilnai aprūpinti dujomis. Skaičiuojama, kad maksimalus SGD terminalo nominalus pajėgumas yra 33 teravatvalandės (TWh) per metus, palyginimui, „Amber Grid“ duomenimis, 2023 m. Lietuvoje suvartotas dujų kiekis siekė 14,9 teravatvalandžių (TWh) dujų.
- Ekonominė nauda: „KN Energies“ skaičiavimu, nuo SGD terminalo veiklos pradžios dėl atpigusių dujų Lietuva kasmet vidutiniškai sutaupo apie 166 mln. Eur. Skaičiavimai atlikti įvertinus, kad atsiradus terminalui Lietuvos gyventojai už dujas moka apie 30 proc. mažiau, taip pat įtraukiant kasmet patiriamus terminalo išlaikymo kaštus. Tad šiandien galime drąsiai teigti, kad laiku priimtas sprendimas dėl terminalo veiklos Lietuvai jau atsipirko – ne tik dėl energetinio saugumo, bet ir finansiškai.
- Šiuo metu SGD terminalo laivas-saugykla „Independence“ yra registruotas Singapūro laivų registre ir turi šios šalies vėliavą. Gruodį Lietuvai perėmus laivą savo nuosavybėn bus iškelta Lietuvos trispalvė.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti skystųjų energijos produktų bei suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) srautus Baltijos jūros regiono vartotojams. Bendrovė šiuo metu Lietuvoje eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra SGD terminalų Lietuvoje, Vokietijoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.