„Iš Klaipėdos dujos tiekiamos ir į spalį pradėjusią veikti SGD stotelę Druskininkuose. Kartu Lietuva tampa svarbia mažos apimties SGD tiekimo žaidėja regione ir taip prisideda prie konkurencingesnio dujų tiekimo mūsų vartotojams“, – pranešime spaudai sakė energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.
„Lietuvos energija“ pranešė, kad bendradarbiaujant su Nyderlandų „Shell“, gruodžio viduryje iš SGD laivo-saugyklos „Independence“ į mažos apimties SGD terminalą Klaipėdos uoste bus patiekta apie 4 tūkst. kubų SGD, kurios vėliau autodujovežiais bus parduotos 4 neįvardijamoms bendrovėms.
Dujos bus gabenamos į Druskininkus, taip pat Lenkiją bei Estiją.
„Lietuvos energijos“ atstovė Laura Šebekienė BNS teigė negalinti atskleisti konkrečių dujas įsigijusių bendrovių ir teigė, kad dujovežiais pasirūpins patys pirkėjai.
Dujas Druskininkams tiekia Estijos mažos apimties SGD tiekėja „JetGas“.
100-tu autodujovežių dujos bus gabenamos nuo gruodžio pabaigos iki kitų metų kovo. Tai bus antrasis SGD tiekimas sausuma iš Klaipėdos mažos apimties SGD terminalo – spalį „Litgas“ ir LDT pardavė kelis šimtus kubų dujų Lenkijos dujų prekybos bendrovei „Duon“.
„Mes veikiame kaip tiekimo partneris, agreguojantis mažesniųjų rinkos dalyvių, kuriems atskirai būtų sudėtinga užsitikrinti konkurencingas tiekimo sąlygas, poreikius“, – pranešime spaudai teigė „Litgas“ ir LDT valdybų pirmininkas Dominykas Tučkus.
Didžiausia Lietuvos laivybos bendrovė „Limarko“ taip pat žengia į SGD transportavimo rinką – antrinė grupės įmonė „Baltkonta“ Vokietijoje jau užsakė pirmąjį 400 tūkst. eurų vertės autodujovežį, jį tikimasi gauti kitų metų rudenį.
28 mln. eurų vertės SGD paskirstymo stotis Klaipėdoje oficialiai atidaryta spalio pabaigoje, iki šiol ji buvo išbandoma. Bendrovės „Klaipėdos nafta“ valdomoje stotyje įrengtos 5 po 1 tūkst. kubų talpos talpyklos, iš jų SGD bus perkraunamos į autodujovežius. Stotyje įrengtos dvi SGD dujovežių pripylimo aikštelės, taip pat bus galima SGD perpilti į laivus-dujovežius.