Bendrovė pranešė, kad toks SGD krovinių grafiko optimizavimas įmonei leis uždirbti 1 mln. eurų ir šia suma bus mažinami gamtinių dujų infrastruktūros išlaikymo kaštai verslui ir gyventojams.
„Vasario mėnesį pasaulinėje SGD neatidėliotinų sandorių rinkoje buvo smarkiai išaugusios kainos, kurios viršijo „Litgas“ perkamų SGD kainą. Tam įtakos turėjo atsiradęs paklausos ir pasiūlos disbalansas – dėl išaugusių SGD pirkimų Azijoje ir daugiau nei mėnesį neveikusios vienos SGD gamybos linijos Australijoje.
Mūsų sutartis su „Statoil leidžia reaguoti į tokius pokyčius ir, esant techninėms SGD terminalo galimybėms, atitinkamai koreguoti krovinių grafiką. Todėl pusė krovinio buvo parduota į didesnę kainą mokančias rinkas, o šis kiekis bus pristatytas į Lietuvą vasaros metu, kai įsigijimo kaina bus mažesnė“, – pranešime spaudai sakė laikinasis „Litgas“ vadovas Vytautas Čekanavičius.
Penktadienį į Klaipėdą atplaukė naujas Norvegijos naftos ir dujų koncerno „Statoil“ SGD krovinys. Įprastai SGD dujovežiai į Klaipėdą atplukdo apie 140 tūkst. kubų dujų, tačiau šįkart „Litgas“ atsigabeno tik apie 60 tūkst. kubų.
Portalo marinetraffic.com duomenimis, dujovežis „Arctic Voyager“ į Klaipėdos uostą atplaukė prieš iš Turkijos Nemruto uosto, kuriame yra SGD terminalas. „Litgas“ neatskleidžia kam buvo parduota dalis krovinio.
„Statoil“ dujas taip pat perka Jonavos trąšų gamintoja „Achema“, tačiau ji norvegiškas dujas per Klaipėdos SGD terminalą ketina atsigabenti ne šildymo sezono metu, kai jos turėtų būti pigesnės nei „Gazprom“ dujos. Kita dujų tiekimo bendrovė „Lietuvos dujų tiekimas“ (LDT) SGDperka iš JAV bendrovės „Koch Supply & Trading“.