„Litgrid“: elektra Lietuvoje per savaitę brango trečdaliu

Lietuvoje vidutinė didmeninė elektros kaina praėjusią savaitę, palyginti su ankstesniąja, augo 35,2 proc. Labiausiai tai nulėmė sumažėjusi elektros gamyba vėjo jėgainėse, praneša elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“.
Elektros kaina
Elektros kaina / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lapkričio 23-29 dienomis „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje elektra kainavo 45,7 euro už megavatvalandę (MWh). Latvijoje ir Estijoje elektra brango 34,7 proc. ir 36,6 proc., šiose šalyse ji kainavo po 45,4 euro už MWh.

„Vėjo elektros generacija Lietuvoje mažėjo 31 proc., visame regione – 52 proc. Kaip ir savaitę prieš tai, toliau trūko generacijos Švedijos pietuose, todėl mažėjo importas iš Švedijos ir formavosi aukštesnės rinkos kainos Lietuvoje“, – pranešime teigia „Litgrid“ Strategijos departamento direktorius Liutauras Varanavičius.

Jis atkreipia dėmesį, kad kainos buvo ne tik aukštesnės, bet ir stabilesnės: praėjusią savaitę maksimali valandinė kaina siekė 109 eurus už MWh, kai ankstesniąją savaitę stebėta valandinių kainų amplitudė buvo nuo 0 iki 200 eurų už MWh.

Elektros suvartojimas Lietuvoje praėjusią savaitę augo 1 proc. iki 256 gigavatvalandžių (GWh). Elektros gamyba Lietuvoje mažėjo 7 proc. iki 108 GWh. Vietos elektrinės užtikrino 42 proc. šalies elektros suvartojimo.

Šiluminės elektrinės praėjusią savaitę pagamino 33 proc. Lietuvoje generuotos elektros. Vėjo jėgainės pagamino 32 proc., hidroelektrinės – 19 proc., kitos elektrinės – 15 proc. elektros.

Gamyba šalies hidroelektrinėse per savaitę mažėjo 7 proc., vėjo jėgainėse ji krito 31 proc., šiluminėse elektrinėse gamybos apimtys augo 29 proc., o kitų elektrinių generacija didėjo 6 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis