„Litgrid“: išaugusi vėjo ir hidroelektrinių gamyba mažino elektros kainas Lietuvoje

Lietuvoje praėjusią savaitę iš atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) pagaminta daugiau nei pusė vietinės elektros generacijos. Išaugusi vėjo ir hidroelektrinių gamyba sumažino elektros kainas, praneša elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“.
Elektros kaina
Elektros kaina / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vidutinė didmeninė elektros rinkos kaina Lietuvoje praėjusią savaitę, palyginti su ankstesniąja, sumažėjo 1,6 proc. Rugpjūčio 16-22 dienomis „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje elektra kainavo 86,6 euro už megavatvalandę (MWh), Latvijoje elektra pigo 1,4 proc. iki 85,9 euro už MWh, o Estijoje kaina sumažėjo 0,2 proc. ir buvo tokia, kaip Latvijoje.

„Litgrid“ Strategijos departamento direktorius Liutauras Varanavičius teigia, kad vėjo elektrinių gamyba praėjusią savaitę sudarė 42 proc. visos šalies gamybos.

„Išaugusi vėjo generacija fiksuota visame regione, tai turėjo įtakos sumažėjusiai elektros kainai ir šiluminių elektrinių gamybai. Praėjusią savaitę Lietuvoje vietinė generacija padengė 32 proc. vartojimo ir pagal šį rodiklį buvo antroje vietoje Baltijos šalių regione, už nugaros palikdama Latviją, kuri padengė tik 26 proc. savo vartojimo vietine generacija“, – pranešime sako L.Varanavičius.

Anot jo, Estijos vietinė generacija padengė 70 proc. šalies vartojimo.

Per savaitę elektros vartojimas Lietuvoje augo dviem gigavatvalandėmis (GWh) iki 224 GWh.

Elektros gamyba Lietuvoje augo 10 proc. iki 74 GWh. Šiluminės elektrinės praėjusią savaitę pagamino 31 proc. Lietuvoje generuotos elektros, vėjo jėgainės – 42 proc., hidroelektrinės – 18 proc., saulės elektrinės – 4 proc., kitos elektrinės – 4 proc.

Hidroelektrinių gamyba augo 17 proc., o vėjo elektrinių – 79 proc., tačiau saulės elektrinių gamyba susitraukė 11 proc., šiluminių elektrinių – 24 proc., kitų elektrinių – 31 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis