„Litgrid“ teigimu, pirmieji du milžiniško – daugiau nei 460 tonų sveriančio kompensatoriaus komponentai Alytų pasieks ankstų antradienio rytą, o likusios dvi didžiausios ir sunkiausios įrenginio dalys – generatoriaus statorius ir dangtis – naktį iš antradienio į trečiadienį.
Pastarieji kroviniai antradienio rytą sustos ties Kauno rajone esančiu Ilgakiemiu.
Pasak „Litgrid“, kroviniai gabenami naktimis, kad gyventojams sukeltų kuo mažiau nepatogumų. Kompensatoriaus dalys keliaus daugiausia ne pagrindiniais keliais – per Ringaudus, Padainupį, Garliavą, Išlaužą, Klebiškį, Prienus, Vartus, Balbieriškį, Sūkurius, Peršėkę, Butrimiškes.
Nuo pirmadienio 6 val. iki ketvirtadienio 5 val. dėl laikinų tilto
sustiprinimo darbų kelyje Alytus–Ūdrija–Krokialaukis bus uždarytas tiltas Peršėkės kaime, o automobilių eismas bus nukreiptas per Sūkurius, Žagarius ir Ūdriją.
Vokietijos „Siemens Energy“ gamykloje pagamintas kompensatorius išardytas į atskiras dalis, iš kurių didžiausia yra 12 metrų ilgio ir sveria 254 tonas. Jis į Klaipėdos uoste esančią jūrų krovinių kompaniją „Bega“ laivu „BBC Destiny“ atplukdytas iš Roterdamo.
Alytaus pastotei skirtas įrenginys barža iš Klaipėdos uosto Kuršių mariomis bei Nemunu į Kauną atplukdytas rugsėjo 1 dieną.
„Litgrid“ duomenimis, ruošiantis pervežti kompensatorių reikėjo įvertinti tiltų, pralaidų būklę, 181 sankirtą su elektros linijomis, pritaikyti penkias žiedines sankryžas, 20 posūkių, sustiprinti tilto per Peršėkės upę prieigas.
Krovinio transportavimu sausuma rūpinasi įmonės „Mammoet“ ir „Deugro“. „Mammoet“ neseniai iš Klaipėdos į Mažeikių rajoną nugabeno ir „Orlen Lietuvai“ skirtą 1,5 tūkst. tonų sveriantį reaktorių.
Rugpjūčio 27 dieną į Lietuvą atgabenti kompensatoriai yra du iš trijų, kuriuos yra užsakiusi „Litgrid“. Šie įrenginiai yra svarbūs Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimui su Vakarų Europa, jie bus statomi Alytaus, Telšių ir Vilniaus pastotėse.