Bendrovė antradienį pranešė paskelbusi Žeimių traukos pastotės 110 kV skirstyklos projektavimo ir statybos rangovo konkursą.
„Įgyvendindami šį ir kitus traukos pastočių bei susijusios infrastruktūros projektus prisidedame prie valstybei svarbaus tikslo – elektrifikuoti pagrindinę Lietuvos geležinkelių arteriją nuo Vilniaus iki Klaipėdos“, – pranešime teigė „Litgrid“ Strateginės infrastruktūros departamento vadovas Karolis Sabaliauskas.
Skirstykla bus statoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonės „LTG Infra“ užsakymu.
Anot „LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo, traukos pastotės – svarbi elektrifikavimo projekto dalis, užtikrinsianti sklandų elektrinių traukinių naudojimą.
Konkurso laimėtojas pastatys naują skirstyklą bei elektros perdavimo linijas iš Žeimių traukos pastotės į Žeimių ir Kėdainių pastotes.
Elektrifikavus geležinkelį bus įrengtas 363 kilometrų ilgio kontaktinis tinklas, taip pat pastatytos šešios traukos pastotės bei aštuoni elektros įtampos stabilumą turintys užtikrinti autotransformatoriai.
„LTG Infra“ pernai lapkritį kreipėsi į „Litgrid“ dėl Žeimių, Linkaičių (Radviliškio rajonas) ir Tarvainių (Plungės rajonas) traukos pastočių statybos. Pernai metų birželį taip pat sudaryta sutartis dėl Lentvario traukos pastotės prijungimo prie perdavimo tinklo.
Sausio pradžioje LTG skelbė, kad šiuo metu jau atlikta didžioji dalis ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo darbų, o visą projektą planuojama baigti 2025 metų antrąjį ketvirtį. Tuomet ruožo ilgis sieks 731 km (į abi puses), viso šalies elektrifikuoto geležinkelio dalis augs nuo 8 proc. iki 27 procentų.