Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Namuose – vienos laiko zonos elektros skaitiklis, bet pasirinkote dviejų: ką daryti?

327 tūkst. gyventojų šiuo metu vis dar renkasi nepriklausomą elektros tiekėją, tačiau šis pasirinkimas nėra paprastas. Daugybė skirtingų planų, kainų ir sąlygų trikdo gyventojus, tad kartais pasirenkama neįsigilinus į visas detales. Kaip 15min pasakojo vilnietis Tadas, sudaręs sutartį su nepriklausomu tiekėju dėl fiksuoto plano, jis tik po kurio laiko pastebėjo, kad pasirinko dvi laiko zonas, nors namuose įrengtas skaitiklis tik vienai. Ką tokiu atveju daryti?
Energijos skirstymo operatorius
Energijos skirstymo operatorius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vilniečiui Tadui, kaip ir daugumai iki birželio 18 dienos nepriklausomą tiekėją pasirinkti turinčių gyventojų, priimti šį sprendimą nebuvo paprasta. Po ilgų apmąstymų galiausiai išsirinkęs planą, Tadas pasirašė sutartį su „Perlas energija“, bet tik po kurio laiko pastebėjo, kad pasirinko dvi laiko zonas, nors namuose įrengtas vienos laiko zonos skaitiklis.

Kaip15min pasakojo Tadas, dviejų laiko zonų planą tiekėjas internete jam parinko automatiškai, todėl vyras ir neatkreipė dėmesio į šį punktą. Svarstęs, kaip reikėtų elgtis tokiu atveju ir kas turėtų finansuoti skaitiklio keitimą, vilnietis galiausiai nusprendė pats susisiekti su tiekėju ir prašyti pakeisti planą į vienos laiko zonos.

Tadas – ne vienintelis susidūręs su tokia situacija, tad15min pasidomėjo, kaip reikėtų elgtis, jei turint vieną elektros skaitiklį netyčia ar sąmoningai pasirinkote dvi laiko zonas.

Vieni įdiegė apsaugas, kiti skambina įspėti

„Perlas energija“ klientų aptarnavimo ir procesų vadovas Valerijus Tiukša 15min patvirtino, kad situacijų, kai žmonės pasirenka laiko zonų planą ne pagal turimus skaitiklius, tikrai pasitaiko.

„Ir tai yra visiškai natūralu. Vis dėlto mes elgiamės kiek kitaip nei mūsų konkurentai: matydami, kad klientas pasirinko planą, nepritaikytą turimiems skaitikliams, mes nedarome išvados, kad žmogus suklydo. Vietoje to, visiems tokiems klientams perskambiname individualiai ir teiraujamės, ar jie suklydo, ar visgi norėtų keisti turimą skaitiklį ar jo parametrus“, – aiškino V.Tiukša.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Perlas energija“
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Perlas energija“

Jei gyventojas nori pasikeisti skaitiklius, tiekėjas apie tai informuoja „Energijos skirstymo operatorių (ESO)“, kuris ir yra už tai atsakingas.

„Jei vis dėlto padaryta klaida renkantis ir skaitiklių keisti nenorima, tuomet po pokalbio su klientu pakeičiame sutartį ir pritaikome sutarties pasirašymo metu buvusį vienos ar dviejų laiko zonų tarifą“, – pasakojo V.Tiukša.

Tiesa, skaitytojas Tadas tvirtino, kad skambučio iš „Perlas energija“ nebuvo sulaukęs – pastebėjęs, kad vietoj vienos laiko zonos pasirinko dvi, į tiekėją kreipėsi pats.

Tuo tarpu „Ignitis“ tvirtina šių metų kovo pabaigoje įdiegęs papildomas apsaugas, kurios neleidžia internetu rinktis kito skalių skaičiaus nei esama faktinė situacija kliento objekte. „Ignitis grupės“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė 15min tvirtino, kad klientų, sudarančių nepriklausomo tiekimo sutartį, yra prašoma įvesti kliento kodą, objekto numerį arba skaitiklio numerį.

„Jeigu duomenys yra ESO sistemose – sistema pati pasiūlo pasirinkimus, t.y. yra pateikiami objektų adresai, klientas pažymi tinkamą. Todėl klientui nėra galimybės netyčia pasirinkti kito skalių skaičiaus, nei numatyta jo objekte. Sistema maksimaliai saugo klientą nuo galimybės suklysti“, – tvirtina L.Beganskienė.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Ignitis“
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./„Ignitis“

Tuo atveju, jei klientas nori keisti skaitiklį ir, pavyzdžiui, turėti ne vienos laiko zonos skaitiklį, o dviejų, jis gali keisti laiko skales savo būsimai nepriklausomo tiekimo sutarčiai.

„Tačiau, kad pasikeistų skaitiklį, jam reikės pildyti atskirą užklausą dėl skaitiklio keitimo. Visais atvejais, kai nesutampa pasirinktos laiko zonos su esama situacija, kreipiamės į klientą proaktyviai – skambiname klientui įsitikinti, ar jis tikrai nori keisti skaitiklį“, – sakė L.Beganskienė.

„Apibendrinant, neturėdamas dviejų laiko zonų skaitiklio tame objekte, kuriame nori sudaryti sutartį, be atskiro prašymo pakeisti skaitiklį, klientas negalės sudaryti sutarties, kurioje būtų nurodyta, kad skaitiklis yra dviejų laiko zonų“, – pabrėžė „Ignitis“ atstovė.

Nors tiekėjai gali turėti skirtingus klientų aptarnavimo procesus, Lietuvos nepriklausomų elektros tiekėjų asociacijos, „Perlas energija“ direktorius Vilius Juraitis pažymi, kokia turėtų būti geroji praktika šioje situacijoje: su klientais, kurie iki šiol turėjo vienos laiko zonos planą, bet pasirašydami sutartį pasirinko dviejų laiko zonų planą, turėtų būti susisiekiama prieš sutarčiai įsigaliojant.

„Jei klientas skaitiklį keisti nori, tuomet tiekėjas informuoja ESO, kuris yra atsakingas už elektros infrastruktūros priežiūrą, nurodo, kuriam vartotojui reikia pakeisti turimą skaitiklį ar parametrus. Skaitiklio pakeitimu rūpinasi ESO, kuris ir atsakingas už elektros energijos infrastruktūrą“, – teigė V.Juraitis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis

Jei pokalbio su tiekėju metu vartotojas persigalvoja ir skaitiklio keisti nenori, tuomet, V.Juraičio teigimu, dauguma tiekėjų tiesiog pasiūlo pakeisti sutartį į vienos laiko zonos.

„Tokiu atveju klientui būtina paklausti, koks bus taikomas tarifas, bet tiekėjai turėtų taikyti tokį tarifą, koks sutarties pasirašymo dieną buvo taikomas vienos laiko zonos planui“, – mano V.Juraitis.

Ar spės pakeisti?

Pasak V.Juraičio, klientui apsisprendus pereiti prie dviejų laiko zonų skaitiklio, skaitiklio perparametravimas ar keitimas gali užtrukti įvairiai, priklausomai nuo ESO užimtumo.

ESO ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas 15min taip pat teigė, kad iš nepriklausomų tiekėjų gavę informaciją kokius darbus reikia atlikti, įmonės specialistai važiuoja perparametruoti skaitiklio, jei reikia skaitiklį keisti – jį pakeičia. Keitimas klientui nieko nekainuoja.

„Klientui niekuo papildomai rūpintis nereikia – jis turi pasirinkti tiekėją ir planą. Visa kita – tiekėjo ir ESO atsakomybė“, – pabrėžė P.Kalmantas.

Vis dėlto, likus dviem savaitėms iki birželio 18 dienos – datos, iki kada nepriklausomą elektros tiekėją turi pasirinkti gyventojai, suvartojantys nuo 1 tūkst. iki 5 tūkst. kilovatvalandžių per metus, sprendimo dar nepriėmė 44 proc. tokių klientų. VERT duomenimis, tai yra 327 tūkst. gyventojų.

Paklaustas, ar esant tokiam milžiniškam klientų srautui ESO spėtų visiems norintiems perparametruoti ar pakeisti skaitiklius laiku, P.Kalmantas buvo nusiteikęs optimistiškai: „Šiuo metu nematome, kad būtų priežastis galvoti, jog kas nors bus nespėta.“

Beje, šių metų pirmąjį pusmetį ESO jau tikisi pradėti Lietuvoje įrenginėti išmaniuosius skaitiklius.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„ESO“ pristatė naujausius tinklų priežiūros ir gedimų aptikimų metodus
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„ESO“ pristatė naujausius tinklų priežiūros ir gedimų aptikimų metodus

Visgi jei ESO nespėtų pakeisti skaitiklio laiku, pagal kokį tarifą turėtų mokėti vartotojas, iki šiol turėjęs vienos laiko zonos skaitiklį, bet pasirinkęs dvi? Pasak V.Juraičio, tai yra kiekvieno tiekėjo kainodaros klausimas.

„Viena taikomų praktikų yra tokia, kad iki skaitiklio pakeitimo apmokestinama kaip už vienos laiko zonos tarifą ir po pakeitimo pradedama apmokestinti pagal dviejų laiko zonų įkainius. Jei norima tiksliai sužinoti, kaip pasirinktas tiekėjas apmokestins iki skaitiklio pakeitimo, rekomenduojama susisiekti su tiekėjo klientų aptarnavimo specialistais“, – pataria V.Juraitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos