Kita vertus, bendrovės „Neste Latvija“ valdybos pirmininkas pripažino, degalų kainų tendencijas 2023-aisiais kol kas labai sunku prognozuoti.
„Manoma, kad metų pradžioje pradėjus veikti Europos Sąjungos sankcijoms rusiškos naftos ir jos produktų pasiūlai, kainos gali padidėti, tačiau nemanau, kad tai truks ilga, o kainų augimas neturėtų būti didelis“, – sakė A.Beizikis, pabrėždamas, jog šiuo metu yra kainų mažėjimo etapas, nes tam įtakos turi ir jau prasidėjusi ekonominė recesija.
Jis paaiškino, kad 2021 metais degalų vartojimui didelę įtaką darė dėl COVID-19 pandemijos įvesti judėjimo apribojimai, o 2022-aisiais – karas Ukrainoje, smarkiai išaugusi infliacija, papildomos išlaidos kitiems energijos ištekliams.
„2023 metais kainos turėtų stabilizuotis, o vartojimas turėtų išlikti 2022-ųjų lygyje. Iš esmės tai būtų ir optimalu, ir normalu“, – sakė „Neste Latvija“ vadovas.
A.Beizikis pridūrė, kad tikėtina, jog benzino suvartojimas ir toliau mažės, galbūt ne taip sparčiai kaip pernai, kai jis siekė 5-7 proc., nes antrinėje automobilių rinkoje vis dar populiaresni dyzelinu varomi automobiliai, o į rinką patenka vis daugiau ekonomiškų benzininių automobilių.