Ta pačia kryptimi plaukia du Rusijai priklausantys pagalbiniai laivai – „Umka“ ir „Finval“.
Šiame Vokietijos uoste yra „Nord Stream 2“ statybos projekto logistikos terminalas.
„Akademik Čerskij“, Mukrano uoste stovėjęs nuo gegužės, šio mėnesio pradžioje grįžo į Kaliningrado uostą, kurio prieigose su būriu specialių laivų surengė mokymus „Nord Stream 2“ tolesniam tiesimui jūroje.
„Dujotiekio užbaigimo trukmė priklauso nuo daugelio veiksnių, tokių kaip laivų, įskaitant pagalbinių, techninių charakteristikų bei įrangos, taip pat oro sąlygų jūroje. Nepaisant labai politizuotų ginčų, dedamos visos pastangos kuo greičiau užbaigti šį projektą“, – praėjusią savaitę sakė „Gazprom“ valdybos pirmininko pavaduotoja, antrinės įmonės „Gazprom export“ vadovė Jelena Burmistrova.
2019-ųjų gruodžio 20-ąją JAV prezidentui Donaldui Trumpui paskelbus sankcijas „Nord Stream 2“, šio dujotiekio tiesimas Šveicarijos bendrovės „Swiss Allseas“ trimis specialiais laivais buvo nedelsiant nutrauktas.
Baltijos jūros dugnu tiesiamas „Nord Stream 2“, ties 94 proc. jo įgyvendinimo įstrigęs 10 mlrd. eurų vertės projektas, padvigubintų Vokietijai, Europos didžiausiai ekonomikai, pristatomų rusiškų dujų apimtis.
Šis projektas jau seniai atsidūrė Jungtinių Valstijų, kritikuojančių Europos šalis dėl jų priklausomybės nuo Rusijos tiekiamos energijos, taikiklyje.
Vašingtonas praėjusią savaitę išplėtė ribojamąsias priemones „Nord Stream 2“, siekdamas neleisti jo užbaigti. JAV Valstybės departamentas perspėjo, jog 2019-ųjų pabaigoje įvestos ribojančios priemonės „Nord Stream 2“ bus taikomos taip pat ir įmonėms, kurios teiks paslaugas ar finansavimą atnaujinti ar pertvarkyti įrangą laivuose, kurie galėtų dalyvauti šiame projekte.