OPEC ir jos sąjungininkės susirinko aptarti naftos gavybos mažinimo strategijos

Naftą eksportuojančių valstybių organizacijos (OPEC) narių ir kartelio sąjungininkių – kitų naftą išgaunančių šalių – atstovai pirmadienį susitiko Azerbaidžane, kad įvertintų gavybos mažinimo strategiją, padėjusią paskatinti naftos kainų kilimą.
Naftos gavybos platforma
Naftos gavybos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 OPEC Nafta

Organizacija, kurioje svarbiausią vaidmenį atlieka Saudo Arabija, ir Rusija 2016 metais sutarė sukurti neoficialų 24-ių naftą išgaunančių šalių aljansą, kuris, krentant „juodojo aukso“ kainoms, apribotų jo gavybą.

Vadinamoji OPEC+ grupė iki šiol nesubyrėjo. Maža to, reguliariai rengdama susitikimus ir tardamasi dėl gavybos ribojimo ji naftos kainoms padėjo pakilti nuo maždaug 40 JAV dolerių už barelį 2016 metais iki pernykščių vidutiniškai 70 JAV dolerių už barelį.

Azerbaidžano sostinėje Baku pirmadienį susitinka grupės stebėsenos komitetas, kuris įvertins paskutinį naftos gavybos ribojimo susitarimą, pagal kurį OPEC+ šalys sutarė savo bendrą gavybą šių metų pirmąjį pusmetį sumažinti 1,2 mln. barelių per dieną.

Kitas susitikimas kitą mėnesį įvyks Vienoje ir jame bus svarstoma, ar pratęsti susitarimą.

Rusijos naujienų agentūrų cituojamas Rusijos energetikos ministras Aleksandras Novakas prieš komiteto susitikimą pareiškė, jog Maskva juda link Rusijai nustatyto gavybos mažinimo tikslo.

Jis pasiūlė kitą OPEC+ susitikimą surengti gegužę, o ne balandį, nes, anot jo, reikia daugiau laiko suprasti, kokį daro poveikį OPEC nariams Iranui ir Venesuelai Jungtinių Valstijų paskelbtos sankcijos.

„Šiandien sunku planuoti veiklą keliems mėnesiams į priekį, nes dėl sankcijų naftos rinkoje yra padidėjęs kintamumas. Priimdami sprendimus dėl rinkos, turime atsižvelgti į šį neapibrėžtumą“, – sekmadienį pareiškė ministras, kurį cituoja naujienų agentūra „Interfax“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis