Benzino kaina didžiuosiuose degalinių tinkluose atsirėmė ties 1,15–1,16 euro už litrą riba. Mažesniuose tinkluose kaina jautriau sureagavo į pokyčius ir dabar dalyje degalinių litras benzino nekainuoja nė euro.
Kainas fiksuojančio portalo Pricer.lt duomenimis, dyzelino kainų skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kainos dabar yra 29,6 proc., atitinkamai 1,07 euro ir 83 centrai.
Panašus, tik kiek mažesnis, skirtumas yra ir benzino kainodaroje –skirtingose degalinėse kaina skiriasi 24 proc. – nuo 94 centų iki 1,16 euro už litrą.
Dar didesnį skirtumą pastebi automobilines dujas pilantys vairuotojai – kainos degalinėse skiriasi ir 34 proc.
Kainų palyginimo ekspertas Arūnas Vizickas išskyrė „Circle K“ ir „Jozitos“ tinklus, kaip skelbiančius didžiausią ir mažiausią kainas.
Pricer.lt vadovas A.Vizickas mano, kad didieji degalinių tinklai naudojasi degalų rinkoje susiklosčiusia situacija. „Pasinaudodami plačiais degalinių tinklais bei minimaliu privačių klientų informatyvumu taiko aukštus antkainius ir taip išlaiko savo pelną kritus degalų apyvartai“, – teigė jis.
Degalų prekybos kritimą karantino metu pajuto visi tinklai, tačiau kaina smuko skirtingai. Taip yra todėl, kad degalų prekeiviai taiko skirtingas kainas didiesiems pirkėjams ir eiliniams vairuotojams.
„Verslo klientams – įmonėms, turinčioms automobilių parkus, – taikoma kainodara didmenine kaina. Taigi visas krūvis generuoti pelnus degalinių tinklams tenka privatiems klientams“, – sakė jis. Kitaip tariant, didieji tinklai, pasak jo, labiau apmokestinę eilinius vairuotojus nei stambius pirkėjus.
Taip mano ir degalinių tinklo „Jozita“ savininkas Jonas Jokubauskis. „Didesnės kainos yra taikomos „mažiukams“, eiliniams pirkėjams, todėl degalinėse ir tokios kainos. Verslo klientai už dyzeliną moka mažiau nei 80 centų už litrą, degalinėse patys matote, kiek kainuoja“, – teigė jis.
Verslininkas teigė taikantis tas pačias kainas tiek verslo, tiek smulkiems pirkėjams, todėl esą ir gali pardavinėti pigiau. „Mokesčiai visiems vienodi, tačiau kainodara skirtinga“, – sakė J.Jokubauskis.
„Circle K“ tinklo degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius sako, kad degalų kainų skirtumus lemia ne viena priežastis. „Degalų kainų skirtumus lemia ne tik degalinių tipas ir apyvartumas, bet ir klientų srauto intensyvumas, kokio dydžio degalų atsargas jos turi ir kaip intensyviai jas atnaujina“, – teigia jis.
Taip pat nemažą įtaką kainoms, pasak jo, daro ir skirtingos konkurencinės aplinkos, kuriose veikia degalinės. „Dėl karantino atsiradę judėjimo ribojimai ir lėtėjanti ekonomika degalų kainų skirtumus galėjo dar labiau paryškinti“, – pripažįsta „Circle K“ degalų kategorijos vadovas.
Be to, individualiomis aplinkybės paremta kainodara kartais sukuria tokias situacijas, kad net ir tam pačiam tinklui priklausančios degalinės, gali siūlyti skirtingas degalų kainas, pastebi jis, tačiau esą iš to vartotojas tik išlošia.