SGD terminalas Sineso uoste buvo pirmasis, 2016 metais priėmęs JAV tanklaivius, o dabar per jį importuojama apie 4 mln. tonų dujų per metus tiek iš JAV, tiek iš Nigerijos.
„Sinesas galėtų perkrauti iki 10 mln. tonų“, – naujienų agentūrai AFP teigė uosto direktorius Jose Luisas Cacho.
„Dabartinė infrastruktūra turi būti padvigubinta, kad šie skaičiai būtų pasiekti, tačiau investicijos yra gana nedidelės ir, jei sprendimas būtų priimtas šiandien, tai galėtų įvykti po vienerių ar dvejų metų“, – pridūrė jis.
Europos valstybės importuoja didelius kiekius gamtinių dujų iš Rusijos, o į SGD importą žiūrima kaip į alternatyvą, ES siekiant ir sumažinti savo priklausomybę nuo Maskvos, ir nubausti ją už invaziją į Ukrainą.
Nors Portugalija ir Ispanija turi terminalus, skirtus SGD perkrovimui iš tanklaivių ir dujų įleidimui į savo tinklus, šiuo metu dujotiekių pajėgumai gabenti dujas į Prancūziją ir toliau į Europą yra nedideli.
J.L.Cacho teigimu, jei bus išplėstos jungtys tarp nacionalinių dujotiekių sistemų, Portugalija ir Ispanija galiausiai galėtų tenkinti iki 20 proc. ES poreikio, tiekdamos SGD bei dujotiekiu – dujas iš Alžyro.
Portugalijos premjero Antonio Costos naujosios vyriausybės programoje, kuri ketvirtadienį turėjo būti pateikta parlamentui, pirmenybė teikiama dujotiekių, jungiančių Europos dujų tinklus, tiesimui.
„Kaip ilgalaikė ambicija, tai būtų prasminga, o kaip trumpalaikė priemonė neturės jokio poveikio, nes mums prireiks kelerių metų, kol nutiesime šį dujotiekį“, – pažymėjo Portugalijos dujų ir naftos įmonės „Galp Energia“ vadovas Andy Brownas per susitikimą su užsienio žurnalistais.
Be to, kadangi rinkoje trūksta rezervinių SGD gavybos pajėgimų, prireiks kelerių metų, kol tiekėjai sureaguos į didesnę Europos paklausą, pridūrė jis.
A.Brownas teigė, kad geriausias būdas trumpuoju laikotarpiu padidinti gavybą – tai sustiprinti Nigerijos gamyklų saugumą, kad būtų užtikrinta nenutrūkstama gavyba.