Premjeras po susitikimo žurnalistus informavo, kad „Chevron“ atstovai pateikė jam dokumentą, kuriame nurodoma – per tą laiką, kai kompanija pareiškė norą ieškoti Lietuvoje skalūnų, Seimui pateikti 25 su skalūnų žvalgyba ir gavyba susiję teisės aktai.
„Jie nusiteikę dirbti pozityviai, neturi kokių kitų minčių. Laukia konkurso ir jie išdėstė savo planus į ateitį ir aišku pasakė, kad per tą laikotarpį, kai jie čia dalyvauja ir išreiškia savo tam tikrus norus, įvyko kai kurių papildomų įstatymų svarstymas ir priėmimas. Jie atnešė sąrašą, kad buvo 25 projektai pateikti, bet tai jų nebaugina, nors rizika yra padidėjusi. Jie yra suinteresuoti mūsų rinka“, – sakė A.Butkevičius.
Anksčiau sklido kalbos, esą „Chevron“ prašė atidėti sprendimą dėl leidimo žvalgyti skalūnų sluoksnius. Tačiau A.Butkevičius patikino, kad jokio oficialaus rašto iš kompanijos nėra gavęs.
Jo teigimu, „Chevron“ pažadėjo aktyviai dirbti su bendruomenėmis.
„Jie mums labai aiškiai pasakė, kad jų viena iš programų yra nuolatinis darbas su bendruomenėmis. Nesvarbu, ar tai yra Lietuva, ar Bulgarija, ar Lenkija, ar Ukraina“, – sakė premjeras.
„Chevron“ susitikimą komentuoti atsisakė.
Susitikime dalyvavo „Chevron Exploration & Production Europe“ vadovas Derekas Magnessas ir „Chevron Exploration & Production Lietuvos“ vadovas Gilbertas Ankenbaueris, BNS pranešė „Chevron“ atstovai.
Praėjusią savaitę valdančiųjų politinė taryba nutarė neatidėlioti skalūnų dujų žvalgybos ir gavybos konkurso ir sutarė, kad rugsėjo 16 dieną „Chevron“ būtų paskelbta konkurso nugalėtoja.
„Chevron“ pretenduoja žvalgyti skalūnų dujas 1,8 tūkst. kvadratinių metrų Šilutės-Tauragės plote vakarų Lietuvoje – ši teritorija ribojasi su Tauragės rajono šiaurės vakaruose esančiu ir 600 gyventojų turinčiu Žygaičių miesteliu.
„Chevron“ planams priešinasi Žygaičių bendruomenė – ji baiminasi, kad išgaunant skalūnų dujas, gali būti užterštas geriamas vanduo, pažeista ekosistema.