R.Pocius: neigiamos elektros kainos atvejų gali būti dažniau

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad didėjant atsinaujinančių energijos išteklių gamybai tokių atvejų, kai valandinė kaina biržoje bus neigiama, gali pasitaikyti ir dažniau.
Renatas Pocius
Renatas Pocius / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 1 Elektros kaina

„Plečiantis atsinaujinančios energijos išteklių gamintojams tokių atvejų galime matyti dažniau. Aišku, reikėtų atkreipti dėmesį, kad tarpušvenčiu elektros energijos poreikis buvo reikšmingai sumažėjęs, taip pat turėjome teigiamą šiltų orų efektą ir didžiulį vėją, kuris irgi generavo nemažai elektros energijos, ir galutiniame rezultate turėjome neigiamas elektros energijos kainas“, – pirmadienį žurnalistams teigė VERT pirmininkas.

Taip jis komentavo faktą, kad praėjusio šeštadienio rytą elektros kainos „Nord Pool“ biržos Lietuvos, Latvijos ir Estijos zonose kelias valandas buvo neigiamos ir siekė 0,01–0,04 euro už megavatvalandę (MWh).

Pasak R.Pociaus, neigiamų valandinių kainų poveikį gali pajusti tie vartotojai, kurie turi išmaniuosius skaitiklius bei yra pasirinkę su biržos valandine kaina susietą planą.

„Čia ir galime pamatyti išmaniosios apskaitos potencialą. Jeigu vartotojai pasirinks su birža susietą valandinę kainą (tarifą – BNS), tai tikrai vartotojai šioje vietoje gali išlošti. Tik sąlyga turi būti ta, kad vartotojas turi turėti išmanią apskaitą ir su biržos valandine kaina susietą produktą“, – teigė R.Pocius.

Pasak jo, su šiais planais susiję pasiūlymai turėtų atsirasti tiekėjų ir VERT rengiamoje atnaujintoje elektros kainų skaičiuoklėje.

Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nuo rugpjūčio Lietuvoje jau įdiegė 200 tūkst., arba šeštadalį išmaniųjų elektros skaitiklių, šiemet jų įrengti planuojama dar apie 500 tūkst.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis