„Mažeikių ateitis visų pirma priklauso nuo to, kokia bus situacija naftos rinkoje ateinančiais mėnesiais ir metais. Tačiau galiu užtikrinti, kad Lietuvos vyriausybė padarys viską, kad padėtų bendrovei“, – sakė energetikos ministras Rokas Masiulis interviu „Rzeczpospolita“.
Ministras tikina, kad Mažeikių naftos perdirbimo įmonės sujungimo produktotiekiu su Klaipėdos terminalu projektas jau paruoštas.
„Šiuo klausimu jau daug kas vyksta, nes Lietuvos valstybinės įmonės nori jame dalyvauti, t.y. ne tik finansiniu požiūriu, bet ir koordinuojant šią veiklą. O Lietuvos vyriausybė yra pasiruošusi padėti, sprendžiant žemės įsigijimo šiai investicijai klausimą“, – sakė Masiulis.
Tuo pačiu ministras pabrėžė, kad dabar kamuolys yra „PKN Orlen“ pusėje.
„Jeigu bendrovės valdyba nuspręs, kad tai jiems svarbi investicija, tai iš karto galime pradėti įgyvendinti projektą“, – užtikrino ministras.
„PKN Orlen“ remia vamzdyno Lietuvoje statybą
„PKN Orlen“ teigiamai vertina Lietuvos energetikos ministro pareiškimus, kad yra paruoštas Mažeikių naftos perdirbimo įmonės sujungimo produktotiekiu su Klaipėdos naftos terminalu projektas. Ministras taip pat tikisi konkrečių vyriausybės veiksmų bei bendradarbiavimo.
Plocko grupės atstovai vertina, kad dabartinė rinkos padėtis, teigiamai veikianti priklausančios bendrovės „Orlen Lietuva“ (jai priklauso naftos perdirbimo įmonė Mažeikiuose) veiklos rezultatus, ateityje gali keistis. Dėl to jie mano, kad būtini veiksmai, galintys radikaliai pagerinti Lietuvos bendrovės konkurencingumą.
Jų nuomone, padėties gerinimo potencialas bendrovės viduje jau išseko.
„Viena iš padėties gerinimo galimybių – produktotiekio tiesimas. Tai galėtų teigiamai paveikti naftos produktų transportavimo į Klaipėdos terminalą tarifus – juos sumažinti. Taigi, mes remiame šio projekto įgyvendinimą – „Orlen Lietuva“ būtų pasiruošusi pasinaudoti tokia infrastruktūra, jei į ją investuotų Lietuvos pusė“, – informuoja „PKN Orlen“ spaudos tarnyba.
Analitikas Tomaszas Kaowiczius pateikė „Rzeczpospolita“ duomenis, kiek pastačius produktotiekį mažėtų logistikos sąnaudos – 9 doleriais už toną (doleriu už barelį). Tai leistų koncernui per metus sutaupyti 150-200 mln. zlotų. Tad produktotiekio statybos tikrai „PKN Orlen“ apsimokėtų, tik kol kas nėra žinomos projekto detalės.